کاخ سفید: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده


ایرنا: سخنگوی کاخ سفید همزمان با از سرگیری دور جدید مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ اعلام کرد که مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است. مذاکرات برجام پس از یک دوره تنفس کوتاه در حالی از سر گرفته شده است که احتمال دستیابی...

ایرنا: سخنگوی کاخ سفید همزمان با از سرگیری دور جدید مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ اعلام کرد که مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است.


مذاکرات برجام پس از یک دوره تنفس کوتاه در حالی از سر گرفته شده است که احتمال دستیابی به توافق نهایی در این دور، به میزان آمادگی و اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات لازم خصوصا در حوزه رفع تحریم‌ها بستگی دارد.


جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران درباره مذاکرات وین گفت که رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای هشتمین دور مذاکرات در وین حضور دارد.


وی بدون اشاره ای به تعهدات واشنگتن برای بازگشت به برجام و جبران نقض عهدش افزود که مذاکرات با ایران بر سر بازگشت متقابل به تعهدات برجامی به نقطه حساسی رسیده است.


سخنگوی کاخ سفید در راستای سیاست های تعیین ضرب الاجل های ساختگی واشنگتن برای مذاکرات وین به منظور فشار بر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با بیان اینکه رسیدن به توافقی که به نگرانی های همه طرف ها رسیدگی می کند، دیده می شود، در عین حال مدعی شد اگر این توافق در چند هفته آینده بدست نیاید، پیشرفت های هسته ای ایران، بازگشت به برجام را غیر ممکن می سازد.


این مقام دولت بایدن همچنین در راستای سیاست های شکست خورده فشار حداکثری واشنگتن با تکرار ادعاهای گذشته ادامه داد که همزمان با ادامه مذاکرات، همانطور که قبلا اعلام کرده ، رئیس جمهوری آمریکا از تیم امنیت ملی خود خواسته است فهرستی از احتمالات را آماده کنند زیرا به دلیل پیشرفت های ایران که در نتیجه تصمیم دولت پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته ای انجام شده است، ما در یک نقطه حساس و اساسی قرار گرفته ایم.


پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا در تداوم تعیین ضرب الاجل‌های ساختگی درباره مذاکرات وین گزارش داد که دولت جو بایدن معتقد است تا پایان ماه فوریه (ماه جاری میلادی) فرصت دستیابی به توافق در وین وجود دارد.


شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از سه مقام آمریکایی مدعی شد دولت بایدن بر این باور است که تا پایان فوریه فرصت دارد تا توافق هسته ای ایران را نجات دهد، در غیر این صورت آمریکا باید مسیر خود را تغییر دهد و تلاش های فشرده را برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای آغاز کند.


یک مقام ارشد دولت بایدن که نامی از وی برده نشده است، با اشاره به مذاکرات در سطح بالا در وین که به تازگی از سر گرفته شده است، این دور مذاکرات را حساس خواند و ادعا کرد ما حقیقتا در مرحله نهایی قرار داریم.


مقام دوم دولت آمریکا ادعا کرد هیچ چیز در مورد ایران هرگز یک مسیر مستقیم نیست، اما ما به لحظه تعیین کننده نزدیک می شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی