نگاه به بوم زیست‌های ایرانی در پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان


نگاه به بوم زیست‌های ایرانی در پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

همدان- ایرنا- طراح پوستر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: این اثر با نگاهی به «زیست بوم» شهر همدان تهیه و طراحی شده است.

«حمید زری‌باف» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اثر برگرفته از شخصیت‌های نمایش خیمه‌شب‌بازی است و سعی کردم از شخصیت‌های نمایش خیمه‌شب‌بازی ایرانی به عنوان سمبل استفاده کنم، البته در مسیر طراحی، نیم نگاهی هم به تصویرسازی‌های اروپای شرقی داشتم که در بخش طراحی پوستر تئاتر، سابقه و شیوه قوی‌تری، نسبت به تمام نقاط دنیا دارند.

او درباره استفاده از سمبل «شیر» در این پوستر نیز گفت: «شیر سنگی» به عنوان نماد زیبای شهر همدان است که قدمتی چند هزار ساله دارد؛ بر همین مبنا به تصویر کشیدن شیر مهربان در میان کودکان و با خطوطی ساده، برای من یکی از چالش‌های بزرگ طراحی پوستر بود.

این هنرمند گرافیست خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات من این است که سعی کردم در مسیر اساتید بزرگ طراحی ایران چون استاد قباد شیوا که پوسترهای ادوار گذشته این رویداد را طراحی کردند، قدم بردارم و در واقع این بخش یکی از سخت‌ترین و بهترین تجربیات من بود و در این روند نیز سعی کردم در طراحی نوگرا باشم.

زری‌باف، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را اتفاقی مثبت برای هنر، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر دانست و گفت: این رویداد یکی از اتفاقات تأثیرگذار در حوزه تئاتر کودک است که قطعاً تأثیرات مثبت بی‌شماری به دنبال دارد.

او با قدردانی از زحمات دبیر جشنواره تئاتر همدان، گفت: حمایت و آزادی عملی که وی به من داد موجب شد که بتوانم در این بخش فعالیت کرده و اثری در خور این جشنواره وزین و مهم طراحی کنم.

این هنرمند افزود: به نظر من دید باز مسئولان این رویداد، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان را مردمی‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد و بازخوردهای مردم در شبکه‌های مختلف اجتماعی نیز بیانگر همین امر است.

به گزارش ایرنا، - پوستر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور دبیر جشنواره و جمعی از مسئولان در محل موزه تخصصی کودک و هیجان همدان رونمایی شد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، اسفندماه امسال به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد