رئیس اداره فرهنگ و ارشاد: فصل جدیدی از جریان فیلم‌سازی در مراغه ورق خورد


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد: فصل جدیدی از جریان فیلم‌سازی در مراغه ورق خورد

مراغه- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره به استقبال خوب هنرمندان و مردم از چهاردهمین هفته فیلم و عکس مراغه، اظهار داشت: با برگزاری موثر بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی، فصل جدیدی از جریان فیلم‌سازی در این شهرستان ورق خورد و انگیزه برای ساخت فیلم افزایش یافت.

«احمد دادرس فیاضی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال از این رویداد فرهنگی پس از تعطیلی‌های ناشی از کرونا و در مقایسه با دوره‌های قبلی، قابل توجه است و از آنجایی که تمامی بخش‌های یک جشنواره موفق در چهاردهمین هفته فیلم و عکس مراغه پیش‌بینی شده بود، می‌توان آن را یک جشنواره غیررقابتی به شمار آورد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی «کارگردانی فیلم کوتاه» از بخش‌های موثر این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود، بیان کرد: کارگاه آموزشی «بهرام ارک» به عنوان فیلمساز ممتاز کشور، با حضور فیلمسازان جنوب استان برگزار، و با بازخوردهای جدی در زمینه فیلمسازی همراه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد: فصل جدیدی از جریان فیلم‌سازی در مراغه ورق خورد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه اضافه کرد: این کارگاه آموزشی انگیزه هنرمندان برای نقش‌آفرینی در زمینه فیلمسازی را افزایش داد تا جایی که آنان تداوم برگزاری این کارگاه‌ها را خواستار هستند و مدرس دوره نیز در پایان کارگاه اذعان کرد که در مراغه یک جریان فیلمسازی شکل گفته است که باید روز به روز تقویت شود.

جشنواره فیلم فجر در شهرستانی چون مراغه هم برگزار شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره به اینکه چهاردهمین هفته فیلم و عکس مراغه همزمان با چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده، جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌هایی چون مراغه هم برگزار شود.

«فیاضی» اظهار داشت: امسال و بر اساس سیاست‌گذاری مدیران، این جشنواره فقط در مراکز استانها برگزار شد در حالی که شهرستانی چون مراغه هم زیرساخت لازم و هم تماشاگر راغب برای برگزاری این جشنواره را دارد و اگر فیلم‌های این جشنواره در مراغه پخش شود، جریان موثر فیلم‌سازی بیش از پیش در این شهرستان تقویت خواهد شد.

استقبال خانوادگی از فیلم کوتاه، فرصتی که باید به آن توجه شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه بیان کرد: ۱۳ فیلم کوتاه منتخب سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی روز یکشنبه گذشته و ۱۵ فیلم این جشنواره هم طی روز دوشنبه گذشته در سینما فرهنگ این شهرستان اکران شد و علاقه‌مندان به فیلم و سینما به صورت خانوادگی در این رویداد فرهنگی حضور یافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد: فصل جدیدی از جریان فیلم‌سازی در مراغه ورق خورد

«فیاضی» با تاکید بر اینکه اکران این فیلم‌ها فرصتی برای فیلسمازان و مردم مراغه فراهم کرد تا با آثار و فیلمسازان جدید آشنا شوند، اضافه کرد: به نظر می‌رسد فرصت مناسبی برای استفاده حداکثری از سینما در این شهرستان فراهم شده زیرا تا حدودی همه مردم در مدیریت زمان مشکل دارند و فیلم کوتاه می‌تواند در زمانی کوتاه، تجربه‌ای مفید در عرصه سینما باشد.

ظرفیت عکاسی در مراغه به لحاظ تنوع اقلیمی و غنای فرهنگی بالاست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: نمایشگاه عکسی که در قالب چهاردهمین هفته فیلم و عکس مراغه برگزار شد، حاوی آثار ارزشمندی می‌باشد اما بی‌شک ظرفیت اقلیمی و غنای فرهنگی شهرستان برای عکاسی، فراتر از این نمایشگاه است.

«فیاضی» با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری همچون عکاسی هستند، اظهار داشت: این نمایشگاه از سطح خوبی برخوردار بوده و تا ۲۱ بهمن ماه پذیرای علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد: فصل جدیدی از جریان فیلم‌سازی در مراغه ورق خورد

به گفته وی کارگاه نقد و بررسی عکس نیز از سوی شرکت‌کنندگان مفید ارزیابی شد و اکثر عکاسان با حضور در این جلسه مباحث فنی، تکنیکی و محتوای عکاسی را تجزیه و تحلیل کردند.

به گزارش ایرنا ارتقای سطح کیفی و هنری آثار، افزایش تعداد آثار به نمایش درآمده، تعدد بخش‌ها و حضور چهره‌های بین‌المللی در کارگاه آموزشی از جمله مزیت‌های چهاردهمین هفته فیلم و عکس مراغه در مقایسه با دوره قبلی آن به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا