فناوری پیشرفته انتقال حرارت به عملکرد خنک‌تر سامسونگ گلکسی S22 اولترا کمک می‌کند


فناوری پیشرفته انتقال حرارت به عملکرد خنک‌تر سامسونگ گلکسی S22 اولترا کمک می‌کند

سامسونگ (https://itresan.com/tag/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF/) برای اسمارت‌فون پرچم‌دار گلکسی S22 اولترا (https://itresan.com/tag/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s22-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7/) خود یک سیستم خنک‌کننده جدید را طراحی نموده است. این هندست بسته به بازار و منطقه جغرافیایی عرضه از یکی از 2 تراشه پرچم‌دار اگزینوس...

سامسونگ برای اسمارت‌فون پرچم‌دار گلکسی S22 اولترا خود یک سیستم خنک‌کننده جدید را طراحی نموده است. این هندست بسته به بازار و منطقه جغرافیایی عرضه از یکی از 2 تراشه پرچم‌دار اگزینوس 2200 سامسونگ یا اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام استفاده می‌کند. این موضوع تا حد زیادی برای مخاطبان آشکار بود؛ اما در کمال تعجب، سامسونگ ضمن برگزاری رویداد Galaxy Unpacked در روز گذشته از سیستم خنک‌کننده به‌روزرسانی شده برای گلکسی S22 اولترا رونمایی کرد.

پرچم‌دار جدید سامسونگ مجهز به قلم S Pen از یک تکنیک خنک‌کننده جدید شامل چندین عنصر ارتقایافته استفاده می‌کند. در ابتدا بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی S22 اولترا از یک خمیر حرارتی جدید بهره می‌گیرد. این ماده در زمینه انتقال دما 3.5 برابر موثرتر عمل نموده و سامسونگ آن‌را Gel-TIM نامگذاری کرده است.

در قسمت فوقانی این خمیر، لایه Nano-TIM قرار گرفته است. این قطعه از ایجاد تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری نموده و گرما را به شکل موثرتری به محفظه بخار منتقل می‌کند. بعلاوه مقاومت این قسمت در برابر فشار نسبت به ایده‌های پیش‌تر استفاده شده به‌مراتب بیش‌تر است. تمامی این امکانات می‌توانند به‌معنای عملکرد پایدارتر گوشی باشند.

بعلاوه طراحی کلی سیستم خنک‌کننده نیز جدید به‌نظر می‌رسد. پیش‌تر محفظه بخار روی برد مدار چاپی (PCB) قرار می‌گرفت؛ اما اکنون این قسمت منطقه وسیع‌تری از پردازنده برنامه (AP) گرفته تا باتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. این پدیده کیفیت انتقال دما را بهبود خواهد داد.

فناوری پیشرفته انتقال حرارت به عملکرد خنک‌تر سامسونگ گلکسی S22 اولترا کمک می‌کند

محفظه بخار از جنس فولاد ضدزنگ 2 لایه ساخته شده و بدین‌ترتیب در عین نازک‌تر بودن از دوام بالاتری برخوردار است. سامانه خنک‌کننده نهایتا به یک صفحه گرافیتی عریض ختم می‌شود. این صفحه مسئولیت دور کردن گرما از محفظه بخار را بر عهده دارد.

مشاهده نحوه کارکرد تمامی اجزای این مجموعه در دنیای واقعی موضوعی جالب توجه خواهد بود. عملکرد بهتر سیستم خنک‌کننده معمولا بدان معناست که تراشه هنگام قرارگیری در معرض بار پردازشی سنگین قادر به ارائه حداکثر کارآیی خود برای مدت زمان طولانی‌تری خواهد بود. تراشه‌های اگزینوس سامسونگ پیش‌تر با مشکلاتی در این زمینه دست‌به‌گریبان بودند. بنابراین استفاده از سامانه خنک‌کننده جدید در کنار جدیدترین GPU طراحی شده توسط AMD در تراشه اگزینوس 2200 نویدبخش ارائه عملکردی بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...