بروز مشکلات جسمی جدید در یک سوم میانسالان مبتلا به کرونا


بروز مشکلات جسمی جدید در یک سوم میانسالان مبتلا به کرونا

این افراد به بیماری‌هایی مبتلا شده‌اند که اندام‌ها و سیستم‌های اصلی بدن از جمله قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها و کبد را درگیر کرده و همچنین سلامت روان آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: از هر سه فرد میانسال که به کروناویروس آلوده می‌شود یک نفر پس از بهبودی بیماری کووید-۱۹ دچار مشکلات جسمی جدیدی می‌شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی در مطالعات خود دریافتند: تقریبا یک سوم (۳۲ از هر ۱۰۰ نفر) از افراد مسن مبتلا به کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ حداقل یک نفر به یک بیماری جدید مبتلا شده که در ماه‌های پس از ابتلای اولیه به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته است.

به گفته متخصصان آمریکایی، این افراد به بیماری‌هایی مبتلا شده‌اند که اندام‌ها و سیستم‌های اصلی بدن از جمله قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها و کبد را درگیر کرده و همچنین سلامت روان آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

در مطالعات متعددی به بررسی فراوانی و شدت بیماری جدید پس از ابتلا به کووید-۱۹ پرداخته شده است، اما تعداد کمی از آنها خطر بیش از حد بیماری‌های جدید ناشی از عفونت کروناویروس را در میانسالان مورد بررسی قرار داده‌اند.

متخصصان آمریکایی در این بررسی به مطالعه اطلاعات ۱۳۳ هزار و ۳۶۶ بیمار ۶۵ ساله یا بیشتر پرداختند که در سال ۲۰۲۰ به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، نتایج بررسی‌ها نشان ‌داد که در بین افراد مبتلا به کووید-۱۹، ۳۲ درصد در دوره پس از بیماری به یک یا چند عارضه جدید مبتلا شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...