از علت عینک زدن مهران مدیری در جشنواره تا دستمزدش در خائن کشی


از علت عینک زدن مهران مدیری در جشنواره تا دستمزدش در خائن کشی

نشست خبری «خائن‌کشی» در نبود مسعود کیمیایی، به صحنه کَل‌کَل علی اوجی (تهیه کننده) و مهران مدیری…

گزارش نشست فیلم «خائن‌ کشی» در جشنواره فجر

نشست خبری فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، عصر امروز (چهارشنبه ۲۰ بهمن) در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر (برج میلاد) برگزار شد.

در این نشست که غیبت مسعود و پولاد کیمیایی برآن سایه افکنده بود، بیشتر پرسش‌های اهالی رسانه، از علی اوجی (تهیه‌کننده) و مهران مدیری (بازیگر) پرسیده شد.

بیشتر بدانید : افشاگری مهران مدیری از علت غیبت کیمیایی در جشنواره فجر + ژست های مهران مدیری در جشنواره 1400

علت غیبت مسعود کیمیایی در جشنواره فجر 1400

نخستین پرسش، مربوط به غیبت مسعود کیمیایی بود که علی اوجی در پاسخ گفت:
«این‌که آقای کیمیایی این‌جا نیست، یک مقدار به خاطر جراحی پا، مریض احوال بودند و نتوانستند بیایند.»

در واکنش به این سخن، مهران مدیری با زبانی طنز گفت:
«دروغ می‌گوید. جراحی پای مسعود کیمیایی بهانه بود و او دوست نداشت در نشست حاضر باشد و برای همین، امروز پای‌شان را جراحی کردند! اگر این‌جا نشستیم، به این دلیل است که اگر نشست برگزار نمی‌شد، نبود آقای کیمیایی به چشم نمی‌آمد، ما نشست را برگزار کردیم تا نبود ایشان دیده شود.»

اوجی در ادامه، در این‌باره بیشتر توضیح داد:
«درباره حضور نداشتن پولاد کیمیایی اختلافاتی از پیش وجود داشت که به این ماجرا منجر شد. درباره مسعود کیمیایی هم‌ باید بگویم او کارگردانی ۸۰ ساله با ۵۵ سال سابقه فیلمسازی است، از آن‌جا که جشنواره بسیار جوان است، طبیعی است که نخواهند در معرض قضاوت قرار بگیرند. شان این الماس‌های سینمای ایران باید حفظ شود و این مسئله تصمیم شخصی او بود.»

پشیمانی مهران مدیری از بازی در "درخت گردو"

پرسش بعدی درباره ابراز پشیمانی مهران مدیری از بازی در «درخت گردو» بود و این‌که آیا حضورش در «خائن کشی» را مثبت می‌داند یا نه؟ این بازیگر در پاسخ گفت:
«از بازی در «درخت گردو» ابراز پشیمانی کردم چون بازی افتضاحی بود که روی دوستی و آشنایی پذیرفتم و گذشت، اما مگر می‌شود با مسعود کیمیایی بازی کنی و بد بازی کنی؟ آقای کیمیایی یک پیشنهادهایی برای بازیگر دارند که در گوش بازیگر می‌گویند و بازی ساخته می‌شود.»

او ادامه داد:
«من اعتقاد دارم هر بازیگری در طول زندگی‌اش حداقل یک بار باید با مسعود کیمیایی کار کند. او انسان با دانشی است و بازیگر، بسیار از او یاد می‌گیرد. من یواشکی کنار مانیتور می‌رفتم و قاب‌بندی یاد می‌گرفتم. مسعود کیمیایی سینما را واقعا بلد است.»

مدیری درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر امسال گفت:
«اگر سیمرغ را به من بدهند خوشحال خواهم شد. همه افراد جایزه گرفتن را دوست دارند و این حس به آدم دست می‌دهد که انگار کارش را درست انجام داده است.»

هزینه ساخت خائن کشی و دستمزد مهران مدیری

هزینه ساخت «خائن‌کشی»، دیگر بحث مطرح شده در این نشست بود که بازهم به کَل‌کَل علی اوجی و مهران مدیری منجر شد. وقتی یکی از خبرنگاران حاضر در سالن برج میلاد، از تهیه‌کننده خواست درباره بودجه فیلم بگوید، اوجی پاسخ داد «چرا باید بگویم؟» که مدیری در واکنش گفت:
«البته در کشورهای دیگر، خیلی راحت و شفاف می‌گویند.» این‌جا بود که اوجی پرسید «آقای مدیری، دستمزد شما را لو بدهم؟» و مدیری پاسخ داد: «نمی‌دانم، آخر هر رقمی هم بگویی که راست نیست. در کل، یا خیلی بالا می‌گویند که نشان دهند خفن هستند یا خیلی کم می‌گویند که داستان نشود. اما شما بگو.»

در ادامه، علی اوجی توضیح داد:
«شایعاتی دیدم مبنی بر این‌که فیلم برای برند اول‌مارکت است که درست نیست. این اثر کاملا با هزینه شخصی پنج سرمایه‌گذار ساخته شده است که خود من هم‌ یکی از افرادی بودم که ماشینم را فروختم تا سرمایه برای ساخت فیلم بگذارم.»

علت عینک زدن مهران مدیری در جشنواره فجر

بحث‌ئهای حاشیه‌ای این نشست، به همین‌جا پایان نیافت و یکی از خبرنگاران از مدیری پرسید در دوره سی و هشتم جشنواره، عینک زده بودید و گفتید چون نخوابیده‌اید، این کار را کرده‌اید. امسال چه بهانه‌ای دارید؟

مدیری پاسخ داد: «درست می‌فرمایید، در دوره قبل نخوابیده بودم. اما هنوز هم نخوابیدم چون همه‌اش در حال کار کردنم. من عذر می‌خواهم، انشالله برای دوره‌های بعدی خوابیده باشم.»

فرهاد آئیش، بازیگر شخصیت محمد مصدق در این فیلم، درباره بازی خود گفت:
«من به لحاظ قیافه به دکتر مصدق شباهت دارم. در تئاتری که در نقش ایشان بازی کرده بودم نیز صدها ساعت فیلم دیدم و کتاب درباره او خواندم. نمی‌توان بدون شناخت از شخصیت‌های تاریخی که قبلا وجود خارجی داشته‌اند، بازی کرد. من ساعت‌ها ویدئوهای ایشان را نگاه کردم تا طرز راه رفتن و بیان‌شان را یاد بگیرم و تلاشم را کردم که به مصدق واقعی وفادار باشم.»

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دل شیدایی