مردم نگرانی برای تامین گوشت نداشته باشند


کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی اعلام کرد: با توجه به ذخایر بسیار زیاد و مطمئن گوشت، مردم نگرانی برای تامین گوشت نداشته باشند و عرضه گسترده گوشت به صورت نامحدود، تا شب عید و ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مردم نگرانی برای تامین گوشت نداشته باشند

کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی اعلام کرد: با توجه به ذخایر بسیار زیاد و مطمئن گوشت، مردم نگرانی برای تامین گوشت نداشته باشند و عرضه گسترده گوشت به صورت نامحدود، تا شب عید و ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی مقرر شد در ادامه تامین نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه، نهاده دامی بهمن و اسفند ماه یک جا تا پایان ماه بهمن تامین و تخصیص داده شود.

همچنین مقرر شد، برای آرامش بازار و رفع دغدغه مردم و با توجه به این که ذخایر گوشت قرمز به اندازه کافی و به فور وجود دارد، برای تنظیم بازار، عرضه به صورت گسترده از طریق سامانه توزیع هوشمند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و توزیع در سطح شهر انجام شود.

در توزیع هوشمند، برای حفظ کرامت مردم و ملاحظات کرونایی، تحویل کالا به صورت رایگان درب منزل انجام شود که این روش به سلامت جامعه و جلوگیری از ازدحام در سطح شهر در شرایط بحرانی شیوع کرونا کمک خواهد کرد. به همین خاطر محصولات عرضه شده در سامانه بازرگام به صورت فروش با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد.

طبق مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای کشاورزی، از امروز گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هرکیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه خواهد شد.

همچنین گوشت گوساله لاشه با قیمت هر کیلو یکصد هزار تومان، گوشت گوساله گرم بسته بندی تنظیم بازار درجه یک هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله چرخ کرده تنظیم بازاری درجه یک هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله بسته‌بندی هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوسفند گرم لاشه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد.

طبق این مصوبات، توزیع گوشت در سامانه بازرگام با هماهنگی‌های انجام شده، در ساعات آینده انجام خواهد شد و این اقلام در میادین میوه و تره‌بار از روز شنبه عرضه می‌شود.

با توجه به ذخایر بسیار زیاد و مطمئن گوشت، مردم نگرانی برای تامین گوشت نداشته باشند و عرضه گسترده گوشت به صورت نامحدود، تا شب عید و ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان برای تنظیم بازار و عرضه محصولات تلاش خواهد کرد.

در این جلسه مقرر شد، نظارت و پایش بازار به صورت جدی و مستمر انجام شود و با هر گونه گرانی ساختگی، احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی که باعث اختلال در سفره مردم و ایجاد نگرانی در کشور شود، به شدت توسط تعزیرات و تیم های بازرسی برخورد و تیم های گشت و بازرسی بازار فعال باشند.

کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی از مردم درخواست کرد در رصد بازار، مدیریت مصرف و مقابله با اخباری که باعث تشویش در جامعه می‌شود به خادمان خود در وزارت جهاد کشاورزی کمک کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و تعزیرات آماده برخورد با هرگونه تخلف، احتکار و گران‌فروشی خواهد بود.

در این اطلاعیه از رسانه‌ها درخواست شده است تا با اطلاع‌رسانی درست، از انتشار اخبار نگران کننده، غیرموثق و ساختگی که باعث تشویش در جامعه می شود، خودداری کنند تا دغدغه ای در سفره مردم ایجاد نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها