قانون شکنان و مخلان امنیت جامعه از استان قزوین تبعید می‌شوند


قانون شکنان و مخلان امنیت جامعه از استان قزوین تبعید می‌شوند

قزوین – ایرنا –رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: قانون شکنان و مخلان امنیت جامعه که با هنجارشکنی، رفاه و آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازند از استان قزوین تبعید خواهند شد.

به گزارش ایرنا، علی شعبانی روز پنجشنبه در دیدار مردمی در بخش خرمدشت تاکستان که به منظور بررسی مشکلات و مسایل قضایی این بخش و حوادثی که گاه و بیگاه در آن اتفاق می افتد و امنیت شهروندان را به مخاطره می اندازد، صورت گرفت، افزود: یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضایی این است که امنیت و آسایش جامعه را با احیای حقوق عامه فراهم کند.

وی گفت:یکی از مهمترین مباحث حقوق عامه این است که مردم آسایش و امنیت داشته باشند و این وظیفه مسوولان دستگاه قضایی و انتظامی است که این مهم را برای آنها محقق کنند.

شعبانی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضا مقابله و کنترل جرایم و تخلفات مربوط به امنیت یا به اصطلاح جرایم خشن است، افزود: اغلب مردم خرمدشت ولایتمدار، پای انقلاب و زحمتکش هستند ولی تعداد معدودی نیز امنیت و آسایش مردم را از بین می برند و باید به شهرها و حوزه های قضایی آسیب پذیرتر توجه ویژه و خاص داشته باشیم.

وی گفت: افرادی که در جامعه قانون شکنی می کنند برخورد ما هم نسبت به آنها سخت و ویژه است و البته آنها با اختلال در نظم و امنیت جامعه، زندگی را بر خود سخت می کنند و مسلما ما اجازه نمی دهیم که زندگی مردم را ناامن کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ما فضا را برای این افراد ناامن کرده و حتی آنها را از استان اخراج خواهیم کرد چون افرادی که دست به قانون شکنی می زنند و امنیت و آسایش مردم را از بین می برند لیاقت و شایستگی حضور در این استان را ندارند.

وی گفت: ما در قالب مجازات تکمیلی که در قانون پیش بینی شده است در مواردی که لازم باشد با صدور احکام تبعید این افراد را از استان اخراج می کنیم تا امنیت و آسایش مردم از بین نرود.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: از وابستگان این افراد نیز می خواهیم که برای کنترل آنها تلاش بیشتری داشته باشند چون در صورت صدور مجازات های تکمیلی از حبس، شلاق و تبعید، این مجازات برای حیثیت و آبروی آنها نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: ما با تمام توان برای تامین امنیت جامعه تلاش می کنیم و البته کسانی که امنیت جامعه را به هم بزنند آینده و زندگی خود را از بین خواهند برد.

شعبانی در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی بساط کفر و ظلمت برچیده شد و امام راحل که فردی وارسته از هواهای نفسانی و امور دنیوی بود در راس حکومت اسلامی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه