داورزنی: شهرداری ارومیه نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند


داورزنی: شهرداری ارومیه نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند

رئیس فدراسیون والیبال تأکید کرد، شهر ارومیه مشکلی برای میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا ندارد، اما تیم شهرداری ارومیه نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا داورزنی در مورد موقعیت والیبال ایران در آسیا اظهار داشت: کشورهایی مثل کره و ژاپن به دنبال جایگاه ایران در آسیا هستند و اقدام جدی ما در این مورد، پشتوانه‌سازی به صورت کاری مستمر و نه گلخانه‌ای است. ما در هر سال، نسل جدیدی را شناسایی می‌کنیم به طوری که بازیکنان حاضر در اردوی فعلی تیم نوجوانان از بین 1400 استعداد انتخاب شده‌اند. این تیم، قدرت آینده والیبال نوجوانان آسیاست.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: بعد از پشت سر گذاشتن دوران کرونا تصمیم داریم مسابقات رده‌های سنی 16 و 17 سال و حتی 12 سال را برگزار کنیم. فدراسیون در رده سنی کمتر از 19 سال هم سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا بازیکنانی که به تیم نوجوانان می‌رسند، چهار پنج سال سابقه بازی داشته باشند.

داورزنی در مورد حضور تیم ملی بانوان در میادین بین‌المللی گفت:‌ رایزنی‌هایی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشتیم تا تیم ملی بانوان بعد از 50 سال در بازی‌های آسیایی شرکت کند.

وی در مورد بدهی‌های خارجی تیم شهرداری ارومیه و محرومیت‌های بین‌المللی این تیم تصریح کرد:‌ ارومیه قطب والیبال ایران است که همیشه با ملی‌پوشان خود، حضوری جدی در لیگ داشته است. ارومیه برای فدراسیون هم جایگاه ویژه‌ای دارد. تعدادی از باشگاه‌های لیگ به مربیان و بازیکنان خارجی پیشین خود همچنان بدهکار و در لیست محرومیت فدراسیون جهانی هستند. این تیم‌ها باید تکلیف بدهی خود را مشخص کنند تا ضمن جلب رضایت شاکیان،‌ محرومیت آنها برداشته شود.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: من اخیراً با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی صحبت کردم و قرار شد تا روز دوشنبه به من خبر نهایی در مورد تسویه حساب تیم شهرداری ارومیه با کادر فنی و بازیکنان خارجی این تیم را بدهد. از نگاه ما شهر ارومیه،‌ مشکلی برای میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا ندارد، اما تیم شهرداری ارومیه نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند. امیدوارم این مشکل شهر ارومیه زودتر برطرف شود تا شاهد برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در این شهر باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403