افزایش 14 درصدی وصول مالیات در اردبیل


افزایش  14 درصدی  وصول مالیات در اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در 10 ماهه امسال 14 درصد افزایش وصول مالیاتی در استان اردبیل را شاهد هستیم.

قلیزاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌جاری 940 میلیارد تومان منابع مالیاتی در استان وصول شده که این رقم به نسبت سهمیه تعریف شده برای استان اردبیل که 824 میلیارد تومان بوده، 14 درصد رشد نشان می‌دهد.


وی تصریح کرد: منابع مالیاتی استانی عمدتا شامل مالیات غیرمستقیم 33 درصد، مالیات اشخاص حقوقی و غیردولتی 20 درصد و حقوق کارکنان 23 درصد است که ما در طول سال موفق شدیم از گروه‌های مختلف و مؤدیان مالیات‌ها را دریافت کنیم.


مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با ارائه آماری از عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: با همکاری رسانه‌ها ما در بحث فرهنگسازی مالیاتی و نهادینه کردن این امر ارزشمند موفق عمل کردیم به طوری که بخش عمده‌ای از مؤدیان با میل و رغبت در طول سال با ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی نسبت به پرداخت آن پیشقدم هستند.


قلیزاده پرداخت مالیات را تنها تأمین‌کننده منابع مالی دولت، تثبیت اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی برشمرد و افزود: در برنامه سالانه و 5 ساله کشور ضرایب نرخ مالیاتی و همچنین رویکردها در بحث دریافت مالیات به صورت مشخص مورد توجه است و ما آمارهای وصولی امور مالیاتی را به شکل مطلوب و مناسب شاهد هستیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌جاری یکی از برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی و تمکین داوطلبانه در این زمینه بوده که ما موفق شدیم در سال‌جاری 47 هزار اظهارنامه مشاغل را دریافت کنیم که برای 34 هزار اظهارنامه بدون رسیدگی حکم قطعی صادر و به مؤدیان برگه‌های مالیاتی ابلاغ شده است.


قلیزاده به برون‌سپاری نقل و انتقالات اشاره کرد و ادامه داد: 99 درصد نقل و انتقالات در دفاتر اسناد رسمی بدون مراجعه به امور مالیاتی و از طریق پرداخت درگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.
وی به صدور اوراق مالیاتی به شکل الکترونیکی و از طریق سیستم نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: مؤدیان بعد از مشاهده و رویت اوراق مالیاتی سعی دارند تا تعیین تکلیف آن را انجام دهند.


قلیزاده به وصول مالیات در سال‌جاری تا رقم 940 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: 34 صدم درصد کل وصولی مالیاتی کشور مربوط به استان اردبیل است که ما سعی می‌کنیم در این زمینه به شکل مطلوب به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.


وی اضافه کرد: در 10 ماهه امسال از محل ارزش افزوده بیش از 100 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها پرداخت شده که تسهیم ارزش افزوده همچنان ادامه دارد.


قلیزاده این رقم را در 10 ماهه سال گذشته 72 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: 28 میلیارد تومان افزایش تسهیم مالیات بر ارزش افزوده را در سال‌جاری شاهد هستیم.


وی در ادامه اظهار کرد: شاخص مالیات‌ستانی در مقایسه با نرخ تولید ناخالص داخلی مشخص می‌شود که این نرخ در استان اردبیل کمتر از 1.69 درصد است.


قلیزاده تصریح کرد: ما با فرار مالیاتی در سطح استان روبه‌رو نیستیم اما اجتناب مالیاتی و تعلل در این زمینه یکی از آفت‌هاست که به معنای واقعی گرفتاری‌ها را چندین برابر کرده است.


مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در بین 42 اداره کل مالیاتی کشور، استان اردبیل در وصول مالیات رتبه 20 کشوری را دارد و ما سعی می‌کنیم از تمام صنوف مالیات مورد نظر را دریافت کنیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا