صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه عبور کرد


صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه عبور کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز, بر اساس ارزیابی موسسات ره‌گیری محموله‌های نفتی, صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در روز عبور کرده است. رویترز با طرح...

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز, بر اساس ارزیابی موسسات ره‌گیری محموله‌های نفتی, صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در روز عبور کرده است.

رویترز با طرح این ادعا گفته که دلیل رشد صادرات نفت کشورمان بالا رفتن فروش نفت ایران به چین بوده است که حالا صادارت نفت کشورمان را به بالاترین میزان 3 سال گذشته رسانده است.

رویترز مدعی شده از زمان خروج آمریکا از برجام در سال 2018 و اعمال تحریم نفتی علیه کشورمان صادرات نفت ایران محدود شده بود و متعاقبا ایران شاهد کاهش درآمدهای نفتی خود بوده است.

این خبرگزاری البته در ادامه گزارش خود این اعدا را مطرح کرده که ایران توانسته با وجود تحریم‌ها اما با تغییر دادن مبدا محموله‌های نفتی همچنان بخشی از صادرات نفت خود را حفظ کرده و تحریم ها را دور بزند.

شرکت‌های رهگیری خطوط کشتیرانی و نفتکش‌ها گفته‌اند که چین مقصد بیشتر محموله‌های نفتی ایران بوده است.

دولت بایدن بارها تلاش کرده تا از طریق گفتگو چینی‌ها را از خرید نفت ایران منصرف کند، اما در این مسیر و علی رغم ناکامی در رسیدن به اهداف از اعمال تحریم علیه چینی‌ها خودداری کرده است.

چین بارها از آمریکا خواسته تا تحریم‌های نفتی علیه ایران را لغو کند.

انتهای پیام/ب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !