شادی کرم‌رودی: زیبا یکی از پیچیده‌ترین نقش‌هایی بود که در سینما دیدم


شادی کرم‌رودی: زیبا یکی از پیچیده‌ترین نقش‌هایی بود که در سینما دیدم

شادی کرم‌رودی از تجربه همبازی شدن با طناز طباطبایی در فیلم«بی‌رویا» گفت و اعلام کرد که در انتخاب نقش‌ها کمی سخت‌گیرتر شده، چون معتقد است، کیفیت بازیگری، بیش از کمیت آن اهمیت دارد.

مهسا بهادری: فکرش را بکنید که پدر و مادرتان، همسرتان و حتی دوستان صمیمیتان شما را به خاطر نیاورند، به مرور زمان یک نفر خودش را جای شما معرفی کند و کل زندگیتان از دست برود، زندگی‌ای که از همان ابتدا هم برای شما نبوده است. «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری و با بازی طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرم‌رودی، روایت زندگی دختری است که در مدت زمان کوتاهی کل زندگی‌اش را از دست می‌دهد اما در نهایت مشخص می‌شود که خانواده او در جای دیگری منتظرش هستند.

شادی کرم‌رودی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده است. به همین بهانه سراغ گفتگو با این بازیگر رفتیم.

خانم کرم‌رودی امسال در جشنواره دو اثر از شما دیدیم، یکی فیلم سینمایی «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری که در آن ایفای نقش کردید و دیگر هم فیلم کوتاه «هرگز، گاهی، همیشه» که کارگردانی را برعهده داشتید، فکر می‌کنید که بازیگر بهتری هستید یا کارگردان بهتری؟

من چند فیلم کوتاه ساخته‌ام اما سال‌هاست که کار بازیگری را انجام می‌دهم، به همین دلیل فکر می‌کنم به واسطه تجربه‌ و سابقه فعالیتم بازیگر بهتری باشم. البته نمی‌توان بهتر و بدتر تعیین کرد باید اینگونه بگویم که خود را بیش‌تر بازیگر می‌دانم تا کارگردان.

می‌خواهم درباره هر دو کار توضیحاتی را ارائه دهم، ژانر فیلم سینمایی «بی‌رویا» همانطور که دیدید، معمایی است و من هم در کنار طناز طباطبایی، نقش مکمل را بازی کردم. زیبا یکی از پیچیده‌ترین نقش‌هایی بود که در سینما دیدم، با اینکه پیش از این‌ها در جریان فیلمنامه بودم، اما تا لحظه آخر برای هر سکانسی که مقابل دوربین رفتم، در حال کنکاش شخصیت بودم.

درباره فیلم کوتاه هم باید بگویم، آذر سال ۱۳۹۸ بود که فیلمبرداری فیلم کوتاه «هرگز، گاهی، همیشه» انجام شد و سال ۱۳۹۹ هم نمایش داده شد. درست قبل از همه‌گیری ویروس کرونا کارهای تولید ما هم تمام شد. اولین اکران جهانی این فیلم در جشنواره بین‌المللی بوسان بود و پس از آن هم در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم فرایبورگ سوئیس، فیلم کوتاه سائوپائلو برزیل و فلیکرز رود آیلند آمریکا به نمایش درآمد. همچنین جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم کوتاه تهران را دریافت کردیم.

فیلم روایت یک فرد مبتلا به اسکیزوفرنی بود، اما آقای وزیردفتری گفتند با این نیت فیلم را نساختند.

این فیلم درباره اسکیزوفرنی نیست، بیش‌تر ماجرای انسانی را روایت می‌کند که هویت اصلی خود را از دست داده و بخشی از این اتفاق هم با توطئه رخ داده، اما می‌توان به لایه‌های روانشناختی ماجرا هم پرداخت.

در خلق این شخصیت تا چه اندازه به آرین وزیر دفتری کمک کردید؟

ما از خیلی قبل‌تر تجربه‌ کارگردانی را با هم داریم و به این نتیجه رسیدیم که قرار است رابطه کاریمان کاملا جدای از روابط زن شوهریمان باشد. در حقیقت جایگاه شغلیمان با روابط عاطفیمان تفاوت داشته باشد. به همین دلیل اندازه‌ای که دیگر افراد در نوشتن این فیلم تاثیر گذار بودند، من هم تاثیر داشتم.

بیش‌تر بخوانید:

به خاطر نسبت زن و شوهری با کارگردان، انتخاب نشدم

خوشحالم که کسی مثل هوتن شکیبا همراهم بود

اسکیزوفرنی ندارم، این را گفتیم تا فیلم «بی رویا» پروانه نمایش بگیرد

باتوجه به جنس بازی شما در این فیلم، فکر می‌کنید شباهتی میان آثارتان دیده می‌شود؟

«بی‌رویا» هیچ شباهتی به کارهایی که در آن بازی کردم، ندارد و در واقع جنس نقش کاملا متفاوت است. از نظر استایل ظاهری، مدل صحبت کردن شخصیت، لحن او و ویژگی‌های ظاهری، زیبا بسیار به من نزدیک است. چون از مرحله طرح قرار بود در این فیلم بازی کنم، به همین دلیل تفاوت محسوسی میان زیبا و شادی وجود ندارد.

سال گذشته شما در فیلم سینمایی «ابلق» ایفای نقش کردید، امسال هم در «بی‌رویا» حضور داشتید که برای بازی در نقش مکمل زن نامزد جایزه شدید، شما برای با همبازی شدن با دو تیم بسیار قوی نگران نبودید؟ هرچند که می‌دانم تفاوت زیادی وچود دارد، اما فکر می‌کنید سختی کار «ابلق» بیش‌تر بود یا «بی‌رویا»؟

هر دو فشار کاملا متقاوت است، چون دو کارگردان، دو فضا و دو داستان متقاوت روایت می‌شود که هریک سختی‌های خاص خود را روایت می‌کند. واقعا قابل مقایسه نیست. اما کار کردن با آدم‌های حرفه‌ای در سطح حرفه‌ای سخت است.

در «بی رویا» با طناز طباطبایی و صابر ابر همبازی هستید. چقدر در ایجاد حس کاراکترها و پیشبرد بازی با هم همکاری داشتید؟

حضور در این فیلم و در کنار این ترکیب تجربه بسیار جالبی بود. طناز طباطبایی و صابر ابر کارهای مشترکی با هم کار کرده بودند و من بین آن‌ها تازه وارد بودم. با صابر ابر آشنایی داشتم؛ اما فیلم «بی رویا» نخستین همکاری من با طناز طباطبایی بود. از همان ابتدا خیلی خوب با هم ارتباط گرفتیم و جلو رفتیم زیرا ارتباط سه نفری ما به خصوص با طناز طباطبایی در فیلم «بی رویا» بسیار مهم بود و تا نقش‌ها دربیایند. اوایل به دلیل ناآشنا بودن نگرانی داشتم اما خوشبختانه این اتفاق افتاد و هر دو نفر بسیار حامی بودند و به من کمک کردند. طناز طباطبایی و صابر ابر هر دو بازیگران درجه یکی هستند و من از آن‌ها بازی‌های درخشانی دیده‌ام اما باید بگویم که بازی طناز طباطبایی در فیلم سینمایی «بی رویا» آدم را حیرت‌زده می‌کند و از صمیم قلب امیدوارم که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را ببرد چرا که درخشان کار کرده است.

بیشترین ترس، نگرانی، یا دغدغه‌ای که برای بازی در این نقش داشتید، چه بود؟

یکی از دغدغه‌هایی من این بود که موقعیت خیلی محدودی برای معرفی نقش و پیش برد شخصیتم داشتم و تلاشم این بود زیبا را به درستی معرفی کنم، چون این اولین نقشی بود که بازی من بسیار زیاد در آن موثر بود. ما ۴۸ جلسه فیلمبرداری داشتیم که من در مجموع یک هفته تعطیل بودم.

شادی کرم‌رودی: زیبا یکی از پیچیده‌ترین نقش‌هایی بود که در سینما دیدمشادی کرم‌رودی در کنار همسرش آرین‌وزیر دفتری

حالا که نامزد شدید، فکر می‌کنید سیمرغ را دریافت کنید؟

زمان بازی در این فیلم من تمام تلاشم را کردم و یک نقش پیچیده‌ای را ارئه دادم، امیدوارم هرچیزی که صلاح است رخ دهد.

به تازگی سر سریال یا فیلم تازه‌ای رفته‌اید؟

این اواخر در سریال «مردم معمولی» رامبد جوان بودم و فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار را در نوبت اکران دارم. پس از بازی در سریال «مردم معمولی» پروژه جدیدی را نپذیرفتم و اکنون پیشنهاداتی دارم اما کمی صبر می‌کنم. زیرا معتقد هستم که در بازیگری، کیفیت، مهم‌تر از کمیت است.

۵۸۲۴۵

کد خبر 1601843

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار