بسیج امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان نفت برای مقابله با موج ششم کرونا


بسیج امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان نفت برای مقابله با موج ششم کرونا

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از آمادگی کامل این سازمان و استفاده از امکانات و تجهیزات برای مقابله با موج ششم کرونا خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیدمهدی هاشمی ضمن تاکید بر آمادگی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای مقابله با موج ششم کرونا گفت: هم‌اکنون همه مراکز درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همانند گذشته در حالت آماده‌باش هستند تا از این بحران به سلامت عبور کنیم. متأسفانه از هفته گذشته میزان مراجعان سرپایی و بستری در بیمارستان صنعت نفت تهران و اهواز افزایش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه در همه موج‌های گذشته کووید-۱۹ آمادگی لازم را داشتیم و هیچگاه کمبود امکانات و تجهیزات نداشته‌ایم، افزود: بهره‌مندی از حضور کارکنان آموزش دیده و ماهر و استفاده از امکانات از جمله عوامل موثر در مدیریت این موج‌ها بوده است. هم‌اکنون نیز برای تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها مشکلی نداریم و برای مدیریت بهتر، بخش‌های کرونا و بخش‌های سفید از یکدیگر جدا شده و خوشبختانه به هیچ عنوان در این مدت کمبود تخت در هیچ یک از بخش‌ها مشاهده نشده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد: با شروع بحران کرونا و ضرورت مقابله با شیوع این بیماری، سازمان در مرحله نخست نسبت به راه‌اندازی تخت‌های بستری ویژه جدید و تهیه اقلام حفاظت فردی برای کارکنان عملیاتی و ستادی را در دستور کار خود قرار داد و با همکاری شرکت ملی نفت ایران و همسو با انجام مسئولیت‌ اجتماعی صنعت نفت نسبت به تهیه تجهیزات برای مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت از جمله ۲۰ دستگاه ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اقدام کرد.

هاشمی تاکید کرد: پس از استمرار بیماری و بروز دیگر عوارض ناشی از کرونا، نیاز به گسترش و روزآمد کردن تجهیزات پزشکی برای خدمات‌رسانی مطلوب به خانواده صنعت نفت بود، بنابراین سازمان پس از انجام رایزنی با مراجع ذی‌صلاح و دریافت بودجه خارج از شمول در ابتدا نسبت به شناسایی تجهیزات پزشکی مورد نیاز با اولویت مناطق عملیاتی و مراکز بیمارستانی اقدام و در امسال نیز تجهیزات پزشکی از جمله ۲۵ عدد ونتیلاتور ثابت و پرتابل، ۵۲ دستگاه مانیتور علایم حیاتی ثابت و پرتابل، ۲۰ عدد ECG، شش عدد سل کانتر فول دیف و پارت دیف، هفت عدد اتوآنالایزر بیوشیمی، ۵۶ عدد الکتروشوک و AED، ۱۷ عدد اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی ثابت و پرتابل، ۱۰۳ پمپ سرنگ، یک عدد MRI برای تهران، یک عدد PCR برای اهواز و دو دستگاه سی‌تی‌اسکن برای آبادان و بوشهر خریداری و راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت و خانواده آنها با اولویت مناطق عملیاتی، پارس جنوبی و مناطق جنوبی بالای ۲۵۰ هزار دوز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به استقرار سامانه no corona گفت: این سامانه به‌منظور پایش، غربالگری و پیشگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ در محیط‌های کاری و نیز پیگیری افراد نیازمند قرنطینه در منزل یا محل کار برای خوداظهاری راه‌اندازی شد که تاکنون پیگیری تلفنی بیماران سرپایی و بستری بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر بوده است. دسترسی به سامانه از طریق وب‌سایت سازمان به آدرس https://www.piho.ir/fa/corona برای استفاده همه کارکنان رسمی، قرارداد مدت‌معین، مدت‌موقت شاغل، پیمانکاران و بازنشسته و تحت تکفل ایشان فراهم شده است.

هاشمی افزود: هم‌اکنون در تهران دو مرکز واکسیناسیون تهرانسر و بیمارستان نفت تهران همچنان فعال است و خوشبختانه سبب افزایش میزان رضایت‌مندی مراجعان شده است.

وی تصریح کرد: تهیه دستورعمل‌های پیشگیری بالغ بر ۵۳ مورد، برنامه‌ریزی هوشمند مراجع و پذیرش بیماران در مراکز درمانی، ایجاد تریاژهای خاکستری در مراکز درمانی، اجرای برنامه‌های آموزشی، همکاری با مراکز عملیاتی در خصوص بیماریابی، ضد عفونی گسترده مراکز عملیاتی و نظارت بر آن، نظارت بهداشتی بر مراکز عملیاتی و مراکز خطر و تجمع کارکنان، نظارت بر رفت و آمد کارکنان عملیاتی و اقماری از طریق بیماریابی با آزمایش‌های سریع و PCR، اجرای طرح معاینات بازگشت به‌کار برای شاغلان مبتلا به بیماری، هوشمندسازی معاینات شغلی و ایجاد مراکز سلامت کار ایمن و گسترش معاینات سیاری، نظارت بر مراکز قرنطینه بیماران به‌ویژه در مراکز عملیاتی و پیگیری تلفنی بیماران در مراکز پزشک خانواده با هدف مدیریت مراجعه به مراکز درمانی سرپایی از جمله دیگر اقدام‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این مدت زمان برای کنترل و کاهش بیماری کووید-۱۹ بوده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن پتروویزیت برای نخستین بار به‌منظور دریافت خدمات پزشکی غیرحضوری گفت: با توجه به شرایط بحران کرونا و مشکلات زندگی شهرنشینی از جمله ترافیک، ویزیت‌های غیرحضوری گامی موثر برای مراقبت و کنترل بیماری‌های مزمن است.

هاشمی اظهار کرد: هم‌اکنون برای پایلوت امکان استفاده از خدمات ویزیت غیر حضوری برای جمعیت طبی زیر پوشش تهران ایجاد شده است که در گام نخست برای همه افراد زیر پوشش پیامکی به‌منظور نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن ارسال شده است تا بتوانند از امکانات ویزیت آنلاین، ارسال پیامک، صوت و تصویر استفاده کنند.

وی گفت: به‌زودی پس از ارتقای اپلیکیشن، افزودن خدمات تخصصی در قالب سیستم ارجاع پزشک خانواده و امکان استفاده از این خدمت برای همکاران جنوب کشور در اولویت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید