چهلمین جشنواره فیلم فجر در ایستگاه پایانی


چهلمین جشنواره فیلم فجر در ایستگاه پایانی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین اختتامیه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر جمعه شب در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. این مراسم در ابتدا با پخش سرود ملی ایران آغاز گردید. سپس دقایقی آیات قرآن تلاوت شد.سپس محمد سلوکی روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به مهمانان مراسم و تبریک بابت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت...

چهلمین جشنواره فیلم فجر در ایستگاه پایانی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین اختتامیه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر جمعه شب در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. این مراسم در ابتدا با پخش سرود ملی ایران آغاز گردید. سپس دقایقی آیات قرآن تلاوت شد.

سپس محمد سلوکی روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به مهمانان مراسم و تبریک بابت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت امام جواد (ع) برنامه را آغاز کرد.

سلوکی ضمن خسته نباشید به وزیر ارشاد محمد خزایی، دبیر جشنواره و هیات داوران از محمود نقاش زاده دبیر جشنواره دعوت برای سخنرانی دعوت کرد.

نقاش زاده ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان، ایام فجر انقلاب را گرامی داشت و با یاد کردن از سردار سلیمانی میلاد حضرت جواد (ع) را تبریک گفت.

وی اضافه کرد: سینما طی دو سال گذشته از ویروس کرونا آسیب دید و یاد و خاطره از دست رفتگان سینما را گرامی داشت. وی ضمن اشاره به محدویت‌های کرونا برای تولید در سینما گفت: سینما گران کمر همت بستند و چرخ تولید را نگه داشتند. وی اضافه کرد: سینمای ایران در چهلمین دوره به درخت تناوری تبدیل شده که شاخه‌های جوانی از آن برآمده و آنچه امروز داریم دست رنج سینماگران شریف ایران است.


او ضمن اشاره به استاندار سازی فرآیند‌ها در جشنواره امسال گفت: از آیین نامه‌ی دقیق با اهداف روشن و گاه شمار معین که رویه‌های برای آینده گری پیروی کردیم.


وی افزود: برای ارتقا جشنواره نیازمند آینده‌نگری و کمال‌نگری هستیم. از ابتدا تلاش‌مان این بود طبق آیین نامه فیلم‌ها را بپذیریم و فشار‌های خارج از چارچوب را در کمال احترام نپذیریم.


او ضمن اشاره به سیاست‌های فرهنگی گفت: طنین انقلاب در سراسر کشور از طریق سینما شنیده شد.


نقاش‌زاده ضمن اشاره به سختی‌ها و تهدید‌های کرونا از همه همکاران در ستاد جشنواره و مدیران جشنواره سپاسگزاری کرد و افزود: ما باید مسائل را بازشناسی کنیم و برای آن راه حل اصولی پیدا کنیم. او گفت مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات را حل نمی‌کند و گاهی باید برای اصلاح رویه‌ها، رنج‌ها را هم تحمل کنیم و سرسختانه با نواقص و معایب رو به رو شویم.

سپس کلیپ معرفی هیات انتخاب و داوران مسابقه تبلیغات سینمای ایران به نمایش در آمد. محمد روح الامین، مهرداد خوشبخت، نیک رفتار برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند.

جوایز مسابقه تبلیغات سینمای ایران


سیمرغ بلورین بهترین عکس در بخش تبلیغات سینمای ایران به حبیب مجیدی برای فیلم منصور اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین پوستر به هیچ فیلمی تعلق نگرفت، اما دیپلم افتخار برای فیلم پیرمرد‌ها نمی‌میرند به احسان برآبادی تعلق گرفت.

هیات داوران بخش تبلیغات، سیمرغ بلورین بهترین انونس را به امید میرزایی برای فیلم‌های صحنه زنی و تک تیرانداز اهدا کردند.

جوایز مسابقه فیلم کوتاه

سپس دقایقی بعد هیات انتخاب و داوران بخش فیلم کوتاه معرفی شده و حامد جعفری، حمیدرضا معتمدی و اقبال شاهی برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند.


هیات داوران در این بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه را به رضا نجاتی برای کارگردانی فیلم ارفاق اهدا کردند.


رضا نجاتی صمن اشاره به ساخت اولین فیلم بلند سینمایی گفت از چشم و گوش مخاطب ام حراست میکنم که چه چیزی را به آن‌ها نشان خواهم داد.

جوایز مسابقه سینمای مستند
در ادامه و در بخش سینمای مستند هیات انتخاب و داوری معرفی شده و محمد تهامی نژاد، احمد ضابطی جهرمی، مرتضی شعبانی، محمد رضا عباسیان، محمد علی فارسی معرفی شدند. پس از اعلام نامزد‌های بخش مستند، هیات داوران سیمرغ بلورین بهترین مستند را به حجت طاهری و عبد الخالق طاهری برای مستند احتضار اهدا کردند.

این خبر تکمیل می‌شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !