گفت و گو با مدیر آموزشی نخستین دوره بوتکمپ مربیگری کودک


گفت و گو با مدیر آموزشی نخستین دوره بوتکمپ مربیگری کودک

اقدامی نوین در راستای توانمندسازی علاقمندان به فعالیت درحوزه کودک جهت ورود به بازار کار

گفت و گو با مدیر آموزشی نخستین دوره بوتکمپ مربیگری کودک
دغدغه اشتغال و کارآفرینی برای دانشجویان توانمند حوزه های علوم انسانی، اجتماعی از دیرباز مطرح بوده و هست و لذا این مجموعه در راستای پیوند میان دو حوزه دانشگاه (آموزش) و صنعت،میزبان مربیان، والدین،معلمان،پرستاران،سرپرستان، تسهیلگران و علاقمندان حرف مرتبط با کودک در قالب اولین بوتکمپ مربیگری کودک با هدف تجهیز و ارتقا مهارت ها، توانمندی ها و شایستگی های این افراد می باشد.

دکتر سحر پهلوان نشان، مدیر آموزشی اولین دوره بوتکمپ مربی گری کودک در گفت و گو با میگنا گفت: دانشگاه شهید بهشتی همواره پیشتاز در زمینه ارائه آموزش های تخصصی و کاربردی و خدمات در حوزه های علم و فناوری در ابعاد مختلف بوده است. این بار نیز پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی همراه با مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی و مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی پیشتاز در تحقق هدفی بزرگ است؛ دغدغه اشتغال و کارآفرینی برای دانشجویان توانمند حوزه های علوم انسانی، اجتماعی از دیرباز مطرح بوده و هست و لذا این مجموعه در راستای پیوند میان دو حوزه دانشگاه (آموزش) و صنعت، میزبان مربیان، والدین، معلمان،پرستاران،سرپرستان، تسهیلگران و علاقمندان حرف مرتبط با کودک در قالب اولین بوتکمپ مربیگری کودک با هدف تجهیز و ارتقا مهارت ها، توانمندی ها و شایستگی های این افراد می باشد.

در این دوره آموزشی فشرده که ماهیت آن کاملا کاربردی و عملیاتی است، متقاضیان علاوه بر آشنایی با 21 سرفصل جامع و تخصصی که متناسب با نیازهای کودک امروز، الزامات مورد نیاز در تعامل با کودک در سطوح و ابعاد مختلف و تغییرات برآمده در دنیای پیرامون وی می باشد، نحوه کاربست موارد فوق را در عمل و به شکل کاملا تخصصی و کاربردی در قالب آموزش ها و فعالیت های طراحی شده، زیر نظر اساتید مجرب و ناظران تخصصی در این حوزه می آموزند.

برای اولین بار در حوزه علوم انسانی و اجتماعی ارائه آموزشی جامع همراه با جمع کثیری از اساتید متخصص و پیشکسوت همراه با توانمندترین دانشجویان و فارغ التحصیلان این حوزه که دارای تجارب ارزشمند در زمینه های آموزشی، درمانی، پژوهشی و شغلی می باشند گرد هم آمده اند تا با ارائه آموزش ها و فعالیت های تخصصی و کاربردی این مهم به تحقق بپیوندد.


دستاوردهای برگزاری و شرکت در این دوره می تواند در سه حیطه مورد توجه قرار گیرد:
در حوزه علوم انسانی و اجتماعی شرکت در این دوره منجر به بسترسازی برای رشد بیشتر این حوزه، تربیت افرادعلاقمند و توانمند به حوزه علوم انسانی، اشتغال زایی در حوزه های علوم انسانی، علوم تربیتی و رفتاری، پیوند حوزه علوم انسانی با صنعت، حمایت از فعالین این حوزه، تربیت منتورها( راهنمایان حرفه ای) تخصصی حوزه علوم انسانی، اجتماعی می شود.

علاوه بر این در حوزه فردی شرکت در این دوره منجر به بهره مندی از فناوری ها و دانش روز مبتنی بر شواهد، در جهت ارتقا کیفیت مربیگری کودک، دانش افزایی نظری و عملی، توان تصمیم گیری خلاق و مناسب در شناسائی و حل مشکلات خانواده و کودک، اشتغال در حوزه متناسب با تحصیل، درآمد زایی، افزایش سطح رضایت فردی و انگیزه مندی در متقاضیان به واسطه مهارت های به دست آمده برای ورود به بازارکار گردد.

از سوی دیگر تقویت تعهد و اخلاق محوری، ارائه خدمات پر کیفیت درجهت اشاعه فرهنگ سلامت محوری در جامعه، توجه و کاربست مداخلات پیشگیرانه و توانمند سازانه با توجه به سه سطح پیشگیری نظام سلامت، پایش و پیگیری سلامت کودک و خانواده در ابعاد مختلف وحفظ و ارتقا سلامت و کرامت انسانی در ابعاد مختلف جسمی، روانی،جنسی و معنوی در جامعه نیز می تواند از دیگر اهداف و رسالت هایی باشد که با دست یابی به اهداف اشاره شده قبلی، این مهم نیز تحقق یابد.

بنابراین در این دوره جامع کاربردی عملیاتی(بوتکمپ) متقاضیان و علاقمندان با دریافت دوره آموزشی فشرده طی فرآیندی منظم، دانشی را در زمینه ای مشخص به دست می آورند که به این واسطه می تواند با ارتقا مهارت ها و تجارب آموخته شده مسیر بهتری را برای ایجاد یا انتخاب شغل متناسب با توانمندی ها و مهارت های آموخته شده بیابند.

پهلوان نشان مدیر آموزشی اولین دوره بوتکمپ مربی گری کودک در توضیح برخی از موارد مربوط به این افزود : سرفصل های آموزشی ارائه شونده در این دوره به صورت تجمیع شده، تخصصی و کاربردی و نحوه آموزش در این دوره ها به صورت کارگاهی و کاملا عملیاتی در فضایی پویا، تعاملی و مشارکتی ارائه می گردد و دانش پذیران به صورت فعال در این دوره ها شرکت خواهند داشت. سرفصل های آموزشی نیز طوری طراحی شده است که ضمن پیوستگی مطالب، بالاترین میزان تأثیرگذاری را برای مخاطبین به همراه داشته باشد.

دکتر پهلوان نشان در پایان خاطر نشان کرد : ارائه آموزش های تخصصی و فشرده زیر نظر متخصصان و ناظران تخصصی آن هم به شکل عملیاتی و کاربردی برای مخاطبان، متقاضیان و شرکت کنندگان می تواند ضمن پر کردن شکاف بین رشته های علوم انسانی، دانش آموختگان را با آشنایی و بهره مندی کامل از موضوعات مطرح شده، به توانمندی مهارت های مکمل برساند تا آن ها پس از پایان دوره قادر شوند با دارا بودن مهارتهای ارزشمند، شغلی متناسب با آموخته های خود پیدا کرده و در حوزه مربوطه به فعالیت بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دزدِ بهادر