تکریم حلیمه سعیدی مادر شهید رضا لشگری در فجر چهلم/ جایزه سردار سلیمانی به «بدون قرار قبلی» رسید/ 5 سیمرغ برای «موقعیت مهدی» + فیلم


تکریم حلیمه سعیدی مادر شهید رضا لشگری در فجر چهلم/ جایزه سردار سلیمانی به «بدون قرار قبلی» رسید/ 5 سیمرغ برای «موقعیت مهدی» + فیلم

اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر دقایقی پیش در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در همان ابتدا، محمد سلوکی مجری این برنامه، یادی از درگذشتگان هنری امسال کرد. او همچنین از حلیمه سعیدی مادر شهید رضا لشگری یاد کرد؛ بانویی که امروز بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

حاجیه خانم مرحومه حلیمه سعیدی، مادر شهید «رضا لشگری» از شهدای دوران دفاع مقدس بود. رضا لشگری متولد سال ۱۳۴۶ بود و در ۲۵ خرداد ۱۳۶۳ زمانی که در خط مقدم مشغول خنثی‌سازی مین بود، مجروح شد و در نهایت به شهادت رسید. مرحومه سعیدی در برخی آثار طنز تلویزیون هم بازی کرده بود.


رونمایی از سیمرغ جشنواره چهلم با تصویری از حاج قاسم سلیمانی

* از اتفاقات دیگر اختتامیه این جشنواره، نقش بستن تصویر سردار سلیمانی روی سیمرغ بلورین جشنواره بود.

تکریم حلیمه سعیدی مادر شهید رضا لشگری در فجر چهلم/ جایزه سردار سلیمانی به «بدون قرار قبلی» رسید/ 5 سیمرغ برای «موقعیت مهدی» + فیلم

جایزه سردار سلیمانی به «بدون قرار قبلی» رسید

در این رویداد، جایزه سرباز وطن (سردار سلیمانی) با حضور دختر ایشان به فیلم «بدون قرار قبلی» اهدا شد. شعیبی پس از دریافت جایزه ابراز خوشحالی کرد ه فیلمی برای ایران ساخته و وعده داد این جایزه را به پیشگاه صاحب اصلی اش امام رضا اهدا کند.

محمد معتمدی خواننده کشورمان هم در این مراسم قطعاتی را برای وطن و ایران خواند.

اظهارات دبیر جشنواره درباره تصمیم گیری برای حذف سیمرغ مردمی

* فجر امسال با حاشیه هایی هم همراه بود؛ از جمله اینکه پس از معرفی داوران جشنواره مسعود کیمیایی سازنده فیلم «خائن کشی» از حضور در جشنواره انصراف داد و گفت، نمی‌خواهد فیلمش در بخش کارگردانی داوری شود. همچنین شک و شبهاتی که در بخش آرای مردمی جشنواره زیر نظر سامانه سمفا پیش آمده بود، باعث شد دیروز دبیر جشنواره اعلام کند امسال سیمرغ مردمی نداریم!

مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات را حل نمی‌کند

نقاش زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در این باره در مراسم اختتامیه گفت: باید مسائل و مشکلات را بازشناسی کرده و برای آن‌ها راه حل پیدا کنیم. مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات را حل نمی‌کند. باید سرسختانه با معایب و نواقص کار خود رو به رو شده و در حد وسع آن‌ها را برطرف کنیم.

دیروز تصمیم دبیر این رویداد فرهنگی مبنی بر حذف سیمرغ مردمی به دلیل تشکیک در آرا، با واکنش اهالی رسانه و منتقدان مواجه شد و این صحبت‌های دبیر جشنواره متناظر به همین مسئله بود.

تجلیل از احمدرضا معتمدی با حضور علی نصیریان

در این مراسم علاوه بر اعطای جوایز هنرمندان، آیین بزرگداشت احمدرضا معتمدی کارگردان سینمای ایران برگزار شد. علی نصیریان سخنران ویژه این بخش بود. علی نصیریان در آیین بزرگداشت احمدرضا معتمدی کارگردان سینما گفت: باعث افتخار است و سرافرازم که سینمای ما امروز در جهان هم می‌درخشد. فرهنگ و هنر مهم است و مردم باید روح و جانشان تغذیه شود آن هم با هنر.

در پایان اختتامیه جشنواره فیلم فجر امسال، فیلم «موقعیت مهدی» و «علف‌زار» با دریافت ۵ سیمرغ بلورین بیشترین جوایز این دوره از جشنواره را دریافت کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر