شهرستان‌های برتر کشور در رویداد ملی فهما 1400 معرفی شدند


 شهرستان‌های برتر کشور در رویداد ملی فهما 1400 معرفی شدند

همزمان با ایام‌الله دهه فجر اسامی شهرستان‌های برتر در رویداد ملی فهما 1400 از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اعلام شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل به ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با چهل و‌سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 18 شهرستان برتر کشور در رویداد ملی فهما 1400 که با شعار «به توان مردم» در سطح بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر ایران اسلامی برگزار شده بود، اعلام شد.

در سومین رویداد ملی فهما پس از بررسی های جامع سامانه‌ای، هیات انتخاب این رویداد ضمن قدردانی از 429 شهرستان مشارکت‌کننده در فهما 1400؛ مجموعا 18 شهرستان را به عنوان شهرستان‌های برتر درپنج سطح و بر اساس تعداد کانون‌های هر شهرستان به شرح ذیل معرفی کرد:
در سطح اول از بین 252 شهرستان که از نظر آماری دارای حداکثر 50 کانون در سطح مساجد آن شهرستان هستند، شهرستان‌های بروجن از استان چهار محال و بختیاری؛ اشکذر از استان یزد؛ شادگان از استان خوزستان؛ قشم از استان هرمزگان؛ بیله سوار از استان اردبیل و آبادان از استان خوزستان به عنوان شهرستان برتر معرفی شدند.
از بین 120 شهرستانی که فراوانی 50 تا 100 کانون دارند شهرستان‌های نهبندان از استان خراسان جنوبی؛ کردکوی از استان گلستان؛ ساوه از استان مرکزی؛ فیروزکوه از استان تهران؛ گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد و بشاگرد از استان هرمزگان نیز به عنوان شهرستان‌های برتر در سطح دوم معرفی شدند.
این گزارش می‌افزاید: در سطح سوم از بین 30 شهرستانی که 100 تا 150 کانون دارند نیز شهرستان‌های رودبار از استان گیلان؛ قائم شهر از استان مازندران به عنوان شهرستان برتر معرفی شدند.
همچنین از میان 12 شهرستانی که بین 150 تا 200 کانون در سطح مساجد فعالیت دارند، شهرستان کرمانشاه از استان کرمانشاه به عنوان شهرستان برتر در سطح چهارم برگزیده شد.
در نهایت در سطح پنجم از میان 15 شهرستانی که بالای 200 کانون دارند مشهد مقدس از استان خراسان رضوی؛ قم مقدسه از استان قم و شهرستان اصفهان از استان اصفهان به عنوان برتر معرفی شدند.
این گزارش در ادامه می‌افزاید با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند اقصی نقاط کشور، از سایر استان ها نیز یک شهرستان به عنوان شایسته تقدیر ویژه و یا شایسته تقدیر معرفی شدند.
بر این اساس تعداد 10 شهرستان شامل شهرستان‌های زهک از استان سیستان و بلوچستان؛شاهرود از استان سمنان؛ آبیک از استان قزوین؛نقده از استان آذربایجان غربی؛چرداول از استان ایلام؛ فهرج از استان کرمان؛ سلسله از استان لرستان؛ مرودشت از استان فارس؛قروه از استان کردستان و اسفراین از استان خراسان شمالی به عنوان «شایسته تقدیر ویژه» اعلام شدند.
همچنین در رویداد ملی فهما 1400 تعداد 7 شهرستان به عنوان «شایسته تقدیر» به شرح ذیل اعلام شدند:
شهرستان‌های زنجان از استان زنجان؛ کرج از استان البرز؛ لارستان از استان فارس؛ خداآفرین از استان آذربایجان شرقی؛ اسدآباد از استان همدان؛ کهنوج از استان کرمان و دشتستان از استان بوشهر.
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، برخی از ملاک های مهم در ارزیابی شهرستان‌های برتر و شاخص؛ شامل میزان فعالیت و عملکرد کانون های شهرستان در رواق‌های 12‌گانه، بروزرسانی مجوز و تکمیل اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، تعداد رابط یا رابطین برگزیده از حیث امتیاز، تداوم و پیوستگی ارتباط سامانه‌ای در طول برگزاری رویداد و تعداد کانون‌های روستایی بودند.
گفتنی است در روزهای آینده شبکه‌های رابطین برتر، کانون‌های شاخص کشور و استان های برگزیده مبتنی بر رواق‌های 12 گانه رویداد ملی فهما معرفی می شوند.
پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه