پیشرفت ‌همه‌جانبه کشور در گرو اتحاد و پشتیبانی از ولایت فقیه است


پیشرفت ‌همه‌جانبه کشور در گرو اتحاد و پشتیبانی از ولایت فقیه است

چابهار - ایرنا - مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه همه‌جانبه کشور در گرو وحدت ملی، اتحاد و پشتیبانی از ولایت فقیه بوده و حمایت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت در همه عرصه‌ها را به دنبال دارد.

نصرالله ابراهیمی روز جمعه همزمان با ۲۲ بهمن و چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی به‌دست معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) ایجاد شد تا در برابر نظام طاغوت و شاهنشاهی که فدمتی بیش از ۲ هزار ساله داشت یک رویش، شعار و استقامت و صلابت جدیدی رقم بخورد.

وی افزود: حضور حضرت امام به عنوان شخصیتی با عنوان مرحعیت و فقاحت قطعا نیات الهی و توکل به خدا بوده و با یک چارچوب سیاسی، معنوی و مردمی که بسیار ارزشمند بود و توانست بر قلب مردم نفوذ پیدا کند و مردم هم با الهام‌گیری از پروردگار متعال راهی که باید در مسیر دین اسلام باشد را پذیرفتند.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: اعمال و حرکات و عملکرد نظام شاهنشاهی و طاغوت با دین فاصله داشت و مردم هم پیام‌های ارزشمند امام را در مدت تبعید دریافتند چراکه مردم بهترین ارزیاب و بهترین نقش آفرینی در حوزه های تشخیص از بُعد عملکردی و فکری برای حاکمان خود هستند و متوجه شدند که فرمایشات امام خمینی (ره) بسیار حقیقی است.

ابراهیمی تصریح کرد: حکومتی که امام در پیش داشتند با یک حکومت مردم سالار و دینی شروع شد و مردم هم آن را قبول کردند.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی که انقلاب رقم خورد حضرت امام با یک مبانی فکری، سیاسی و دینی کار را شروع کردند و یک سری برنامه‌هایی به عنوان دکترین نظام جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفت. جنگ تحمیلی آغاز شد و این جنگ شرایطی را فراهم کرد تا نقش ایثار، شهادت طلبی و دفاع از حریم و ناموس میهن اسلامی توسط جوانان و نوجوانان ما شکل بگیرد که برای تبعیت و لبیک گویی به ولیِ امر به صورت خود جوش و برای دفاع از میهن اسلامی وارد عرصه نبرد با دشمن شوند.

وی گفت: در آن دهه تمامی استکبار، دشمنان جمهوری اسلامی، صهیونیسم و همه افرادی که هرگز تصور نمی‌کردند حاکمیت اسلامی در تاسیس حکومت اسلامی موفق شود دشمنی خودشان را شروع کردند و از کشوری که به دیکتاتوری وقت صدام حسین بود، همه جانبه حمایت کردند.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: کشورهای زیادی به حکومت بعثی صدام حسین کمک می‌کردند و نهایتا جوانان و نوجوانان ما و همه اقشار ملت ایران دیدند که دوباره ناحقی در حال شگل گیری است و بار دیگر وارد میدان شدند و بعد از هشت سال دفاع نقدس به پیروزی رسیدند و دوره سازندگی کشور شروع شد.

وی با بیان اینکه تمدن‌سازی نقش جهادی است گفت: در حوزه خدمت و با توجه به ارزش‌های اسلامی، اصول و دین‌مداری به عنوان یک خدمتگزاری اسلامی، در نظر قرار گرفت.

ابراهیمی بیان داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار با دستاوردهایی که گذشته یا قبل از انقلاب بوده فاصله دارد، یکی از آنها دین بود که در این حوزه فاصله زیادی وجود داشت و با حضور علمای معظم و حوزه های علمیه رشد بسیار خوبی داشتیم و در حوزه خدمتگزاری هم چارچوب‌ها و رویکردها بسیار تفاوت پیدا کرد.

او گفت: اینک به عنوان کشوری که هم در زیرساخت های تولیدی، زیرساخت های علم و فناوری و هم در زیر ساخت های نظامی و دفاعی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستیم، پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم. این مردم سالاری دینی که در حوزه خدمتگزاری حاصل شد با تکیه بر مردم تداوم خواهد یافت.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم از ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب یاد کنیم، تقویت وحدت ملی یکی از مصداق‌های ارزشمند این دستاوردها بوده است.

او ادامه داد: تقویت وحدت ملی به نوعی یکپارچگی و اقتدار حاکیتی را قوام بخشید تا اینکه ما در برابر هر زورگوی ستمگر ظالمی ایستادگی کنیم و این مقاومت ملت ایران برگرفته از وحدت ملی است.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: از این دستاوردها بایستی صیانت کرد. دومین دستاورد انقلاب بعد از جنگ تحمیلی راه و روش منش ایثار، شهادت طلبی و جهاد بود و حاصلش این است که تبعیین تفکر بسیجی، جهادی و ایثار و شهادت طلبی به نوعی رشد کرده است و باعث شده تا امروز هم جوانان و مردم ما با تکیه بر همان دین اسلام با همین رویه از راه امام، رهبری و شهدا صیانت کنند.

وی اضافه کرد: سومین دستاورد هم این است که دینداری‌ ما که توسط بزرگانمان از امام و مقام معظم رهبری و علمای دینی ما برگرفته شده است، پشتیبانی از ولی فقیه مسلمین است.

ابراهیمی اظهار داشت: اگر این پشتیبانی را یکی از اصلی‌ترین دستاوردها در کنار دستاوردهای دیگر دنبال کنیم می‌تواند از حریم، عزت و استقلال کشور صیانت کند.

ابراهیمی گفت: در بحث دستاوردهای فرهنگی هم باید عنوان کنیم که رویش‌های جدیدی وجود داشته و ما جوانانی را برای دفاع از حریم ائمه و کشور در مرزهایمان برای حفظ ناموس و میهن عزیز اسلامی، به عنوان شهدای حرم، مرزبانی و حوزه سلامت تقدیم کردیم و این مسیر ارزشی همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به موضوعات اقتصادی تصریح کرد: در حوزه سوخت، گندم، کشاورزی و سایر موارد که در سطح وسیع کشور بوده و همه اینها به نوعی اقتصاد مقاومتی و زمینه های رشد در حوزه اقتصادی به شمار می‌روند که قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست و باید تلاش بسیاری کرد تا در این حوزه موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم.

ابراهیمی تاکید کرد: امروز با قدرتمندترین کشور در حوزه دفاع از حریم از بُعد موشکی و تجهیزات نظامی هستیم این خودش بازدارنگی دارد چراکه ایجاد امنیت، آرامش و صیانت از حریم کشورمان به عنوان امن‌ترین کشور در بین همه کشورهای اطراف‌مان که ناامنی دارند، به معنای اقتدار بوده و برای ایران اسلامی یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...