صدای سخن عشق / دکترمهوش معاذی نژاد


صدای سخن عشق / دکترمهوش معاذی نژاد

به گزارش میگنا حقیقت آن است که بخششی که ما نسبت به دیگران انجام می‌دهیم بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که به خودمان تقدیم می‌کنیم زیرا حس کینه و بغضی که نسبت به دیگری در دل داریم به‌طورجدی بر روی سیستم ایمنی، سلامت روان و سلامت جسمی ما تأثیر مخربی می‌گذارد

صدای سخن عشق / دکترمهوش معاذی نژاد
سال‌های مدیدی است که به من می‌گویی چه‌کاری را بهتر است انجام دهم یا انجام ندهم. از تو به خاطر این موضوع تشکر می‌کنم، چون آنچه را که فکر می‌کردی برایم بهتر است را به من می‌گفتی؛ اما حالا وقت آن رسیده که از تو خداحافظی کنم و مسئولیت زندگی و تصمیماتم را خودم بر عهده بگیرم. میگنا
درگذشته تو دیدگاهت را به من تحمیل می‌کردی و دستور می‌دادی طبق نظر تو رفتار کنم، اما حالا دیگر نیازی به این وابستگی ندارم و می‌خواهم مسئولیت تمام زندگی‌ام و انتخاب‌هایم را بر عهده بگیرم و از ندای درونی و قلبی‌ام پیروی کنم، زیرا دستور دادن دو شخص باهم امکان‌پذیر نیست و ازاینجا به بعد از هم جدا می‌شویم.

این متن را بارها و بارها برای خود تکرار کنید تا تبدیل به ملکۀ ذهنتان شود و از صدای منتقد درون، رها شوید. خداحافظی کردن با منتقد درونی خود، یعنی قدرت خود و هر آنچه مربوط به مسیر زندگی‌مان شود را در اختیار بگیریم. درواقع اگر به صدای منتقد خود گوش دهیم، مانند آن است که تمام اختیاراتمان را به او سپرده‌ایم، حال که می‌توانیم مسئولیت خود و زندگی‌مان را بر عهده بگیریم و این فقط ما هستیم که می‌دانیم واقعاً از زندگی‌مان چه می‌خواهیم. دنبال نکردن ندای درونی و اطاعت کردن ازآنچه محیط، خانواده و اجتماع به ما دیکته می‌کنند درواقع نشان‌دهندۀ نداشتن عشق به خودمان است.

فراموش نکنید که هیچ‌گاه شخص دیگری نمی‌تواند به‌جای ما ارزش‌های زندگی‌مان را تعیین کند و کسی نمی‌تواند به‌جای ما خوشبختی و شکوفا شدن را تجربه کند و اگر ما اجازه دهیم دیگران به‌جای ما تصمیم بگیرند، بدون شک زندگی خود را تباه کرده‌ایم پس بسیار ضروری است که اقتدار و اختیار زندگی خویش را در دست خود بگیریم. البته گاهی اوقات در تصمیم‌گیری‌های زندگی می‌توانیم از دیگران یا مشاوران کمک بگیریم اما تصمیم نهایی بر عهدۀ خود ماست.
یاد بگیرید خود و دیگران را ببخشید و از دیگران طلب بخشش‌کنید
بدترین و اسفناک ترین کاری که در حق خود می‌توانیم انجام دهیم گذراندن زندگی با کوله باری از کینه و بغض است؛ بنابراین بهترین و بزرگ‌ترین روشی که می‌توانید به خودتان عشق بورزید این است که بتوانید خود را ببخشید و هم دیگران را بابت خطا یا اشتباهی که مرتکب شدند، ببخشایید. درواقع با بخشیدن واقعی، خود را از بار سنگینی که مدتی طولانی بر دوش خود حمل کرده‌اید رها می‌کنید و طرز فکر و دیدگاهی جدید را در خود ایجاد می‌کنید به‌گونه‌ای که کمتر زجر می‌کشید، انرژی و زمان کمتری تلف می‌کنید و شادی و خشنودی بیشتری را تجربه می‌کنید.
حقیقت آن است که بخششی که ما نسبت به دیگران انجام می‌دهیم بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که به خودمان تقدیم می‌کنیم زیرا حس کینه و بغضی که نسبت به دیگری در دل داریم به‌طورجدی بر روی سیستم ایمنی، سلامت روان و سلامت جسمی ما تأثیر مخربی می‌گذارد و یک کینۀ قدیمی که سال‌ها در دل نگه‌داشته شده است می‌تواند زندگی شمارا به نابودی بکشاند؛ پس انتخاب با شما است. می‌توانید با خود همچنان این بارهای سنگین را حمل کنید و اثرات زیان‌بار آن را در زندگی‌تان مشاهده کنید یا این‌که این بار سنگین را روی زمین بگذارید و بگذرید. چه انتخابی انجام می‌دهید؟ گاهی اوقات خیلی برایتان مشکل است که دیگران را ببخشید، در این مواقع می‌توانید از «عشق» کمک بگیرید.
به گزارش میگنا وقتی عشق به‌صورت قدرتی برتر خود را نشان می‌دهد همۀ قوانین را در هم می‌ریزد. در جهان واقعیتی وجود دارد که تشکیل‌دهندۀ حقیقت نهایی است همانند قانونی که قوانین دیگر را رد می‌کند زیرا قانون برتر است، نیرویی قوی‌تر از گردش کهکشان‌ها و آن چیزی نیست جز «عشق». قانون عشق همۀ قانون‌ها را از بین می‌برد و راهی به‌سوی آزادی کامل است. درواقع عشق و آزادی دوروی یک سکه هستند زیرا عشق بی‌قیدوشرط راهی به‌سوی آزادی و رهایی حقیقی پیدا می‌کند، همۀ قیدوبندها را بازکرده و نوعی احساس صلح و آرامش را به‌گونه‌ای در ما به وجود می‌آورد که هیچ‌کس و هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را بر هم زند. با عشق نوعی شعلۀ شادمانی و خرسندی در ما به وجود می‌آید که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. اگر زندگی‌تان را در اختیار این عشق بگذارید و اجازه دهید عشق افسار زندگی شما را به دست بگیرد، به‌نوعی سبک‌بالی و آسودگی خیال دست پیدا می‌کنید که تابه‌حال آن را تجربه نکرده بودید. صدای سخن عشق
تمرین بخشش:
«با صدای بلند به خود بگویید از امروز دیگر خود را به خاطر آن شخص که فلان کار را در حق من انجام داد عذاب نمی‌دهم. سپس چشمانتان را ببندید، آن شخص را در ذهن تصور کنید و به او بگویید ترجیح می‌دادم در برابر دیگران آن حرکت زشت را نسبت به من انجام نمی‌دادی اما تو این کار را انجام دادی و درواقع با این کار سطح آگاهی و درک و شعورت را نسبت به مسائل نشان دادی. تو آن روز مرا آزار دادی ولی من امروز تصمیم گرفتم که این اتفاق را تمام کنم و به خاطر رهایی خودم تو را به حال خودت رها می‌کنم و انتظارات و خواسته‌هایی که نسبت به تو داشتم را فراموش می‌کنم. تو به‌طور کامل مسئول کارهای خود وزندگی خودت هستی و ازاینجا به بعد تو را به راه زندگی‌ات می‌سپارم».
سعی کنید بارها و بارها این تمرین را انجام دهید. چون ممکن است فرآیند بخشیدن طول بکشد و زمان ببرد. با هر بار انجام این تمرین، آرام‌تر و آرام‌تر می‌شوید. یادتان باشد که هر بغض، کینه یا هر احساسات ناخوشایند دیگری نسبت به یک شخص، ما را با زنجیرهایی نامرئی به او وصل می‌کند، پس اگر می‌خواهید رها شوید او را ببخشید و تمام زنجیرها و قیدوبندهای نامرئی را پاره کنید. این بزرگ‌ترین نشانۀ عشق و مهربانی است که می‌توانید در حق خودتان انجام دهید.

صدای سخن عشق / دکترمهوش معاذی نژاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت