لیگ برتر والیبال| هفته‌ای برای تعیین استراتژی/ آخرین تلاش‌ها برای بهبود جایگاه مرحله گروهی


لیگ برتر والیبال| هفته‌ای برای تعیین استراتژی/ آخرین تلاش‌ها برای بهبود جایگاه مرحله گروهی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته بیست‌وششم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (یکشنبه 24 بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته بیست‌وششم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (یکشنبه 24 بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای ارومیه (دو دیدار)، آمل، رفسنجان، گرگان، تهران و رامسر پیگیری خواهد شد.

در پایان هفته بیست‌وپنجم، پرونده تیم‌های صعود‌کننده به مرحله پلی‌آف بسته شد تا فولاد مبارکه سپاهان، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، فولاد سیرجان ایرانیان، مس رفسنجان و پاس گرگان هشت تیم حاضر در این مرحله باشند.

هفته بیست‌و ششم اما در حالی برگزار خواهد شد که تیم‌های لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان، شهرداری ارومیه، فولاد سیرجان ایرانیان، مس رفسنجان و پاس گرگان به دنبال حفظ یا ارتقای جایگاه خود در جدول هستند تا با حریف آسان‌تری در پلی‌آف رو در رو شوند.

لیگ برتر والیبال| هفته‌ای برای تعیین استراتژی/ آخرین تلاش‌ها برای بهبود جایگاه مرحله گروهی

جایگاه دو تیم آذرباتری ارومیه و فولاد سپاهان در جدول قطعی شده و دیدار هفته پایانی آن‌ها تاثیری در رتبه دو تیم ندارد. به همین منظور دو تیم درحالی از ساعت 18 به مصاف هم می‌روند که سپاهان صدرنشین به دنبال اعاده حیثیت مقابل تیم قعرنشینان ارومیه است. چراکه در هفته سیزدهم دور رفت، آذرباتری ارومیه موفق شده بود قهرمان نیم‌فصل را با نتیجه سه بر دو شکست دهد. حالا باید منتظر ماند و دید در آخرین بازی مرحله گروهی کدام تیم موفق به پیروزی در این رقابت جذاب خواهد شد.

تقابل حساس 12 تیم‌ دیگر لیگ برتر بر سر تعیین جایگاه در آخرین هفته مرحله مقدماتی، سبب شد بازی‌های این تیم‌ها به‌طور هم‌زمان و از ساعت 15 آغاز شود.

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای صدرجدول، مقاومت شهداب یزد و پیکان رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. پیکان بعد از باخت دور از انتظار هفته گذشته مقابل تیم سیزدهم جدول، جایگاه دومی‌اش را از دست داد تا به رتبه چهارم سقوط کند. تمام هم و غم شاگردان خودروساز پیمان اکبری که 16 برد و 47 امتیاز دارند، رسیدن به جایگاهی بهتر از چهارمی است. در طرف مقابل اما پیروزی در این رقابت برای یزدی‌ها که 17 برد و 48 امتیاز دارند، مهر تاییدی است بر حفظ رتبه سومی. هرچند که اگر شانس با شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت شهداب یزد یار باشد، چه بسا مقدمات صعودشان به رتبه دوم هم فراهم شود. البته به شرط شکست نماینده آمل. اما باخت مقاومت، به معنی صعود قطعی پیکان در جدول است.

لیگ برتر والیبال| هفته‌ای برای تعیین استراتژی/ آخرین تلاش‌ها برای بهبود جایگاه مرحله گروهی

علیرضا طلوع‌کیان، در خصوص عملکرد تیم شهداب یزد در نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال اظهار داشت: زمانی که تیم را تحویل گرفتم هشتم جدول بود و در نیم فصل اول 6 برد داشت اما خوشبختانه در فاصله یک بازی مانده به پایان دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ، 11 برد به دست آورده‌ایم و تنها در یک بازی شکست خوردیم. با این نتایجی که کسب کردیم قهرمان نیم‌فصل دوم شدیم.

وی افزود: دلیل این پیشرفت محسوس شهداب، کار‌هایی بود که در بحث روحی و روانی بازیکنان انجام دادیم. همچنین تغییرات در ترکیب تیم و حمایت مدیریت تیم همگی در جایگاهی که الان هستیم تاثیر داشت.

سرمربی تیم شهداب یزد در مورد اینکه چه پیش‌بینی از مرحله پلی‌آف دارد، گفت: مرحله پلی‌آف کاملا با مرحله مقدماتی لیگ متفاوت است. در این مرحله هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد و خطر حذف برای همه تیم‌ها یکسان است. در حال حاضر مشخص نیست که در پلی‌آف با کدام تیم بازی خواهیم کرد اما سعی می‌کنیم بتوانیم خودمان را به جمع 4 تیم پایانی لیگ برسانیم.

طلوع‌کیان درباره اینکه چه ارزیابی از لیگ امسال دارد، خاطرنشان کرد: امسال یکی از لیگ‌های خوب را به لحاظ فنی داشتیم. 6 تیم پتانسیل قهرمانی دارند. ضمن اینکه فاصله تیم‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک است اما به هر حال برخی مشکلات در برنامه‌ریزی‌ها و همینطور امکانات وجود داشت که امیدوارم این مشکلات در لیگ سال‌های آینده رفع شود.

لیگ برتر والیبال| هفته‌ای برای تعیین استراتژی/ آخرین تلاش‌ها برای بهبود جایگاه مرحله گروهی

لبنیات هراز آمل در آخرین هفته مرحله گروهی از راه‌یاب ملل مریوان میزبانی می‌کند. آملی‌ها 17 برد و 49 امتیاز دارند و برای حفظ رتبه دومی، کافی است از سد تیم نهم جدول بگذرند اما کوچک‌ترین لغزش از سوی لبنیات هراز آمل، ممکن است به قیمت از دست رفتن رتبه این تیم تمام شود. البته روی کاغذ شاگردان بهروز عطایی برای رسیدن به این هدف مهم در تقابل با مریوانی‌ها (11 برد و 32 امتیاز) کار سختی پیش‌رو ندارند ولی در زمین مسابقه والیبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

رقابت تیم‌های پنجم و ششم جدول نیز این هفته دیدنی خواهد بود. باخت در این بازی، خللی در رتبه پنجمی شهرداری ارومیه (15 برد و 44 امتیاز) ایجاد نخواهد کرد. اما صعود شاگردان محمدرضا تندروان از رتبه پنجمی، در گرو باخت پیکان مقابل مقاومت شهداب یزد و سپس برتری نماینده ارومیه در معدل ست و امتیاز در مقایسه با پیکان است. این هفته اما تقلای سیرجانی‌ها برای حفظ رتبه ششمی (13 برد و 38 امتیاز) به جذابیت بازی‌های هفته پایانی خواهد افزود.

اگر شاگردان سعید رضایی در رقابت این هفته شکست بخورند، یک پله در جدول سقوط خواهند کرد البته به شرطی که مس رفسنجان در بازی این هفته به چهاردهمین پیروزی برسد. اما برد فولاد سیرجان ایرانیان مقابل شهرداری ارومیه، جایگاه این تیم را قطعی خواهد کرد.

شاگردان اسماعیل بادرنگین در تیم مس رفسنجان برای صعود از رتبه هفتمی محکوم به پیروزی مقابل خودروسازان سایپا هستند. این صعود اما نیازمند شکست فولاد سیرجان ایرانیان است. اما نماینده رفسنجان در صورت شکست مقابل نارنجی‌پوشان سایپا که با 9 برد و 28 امتیاز صاحب رتبه یازدهم هستند، جایگاه هفتمی خود را به خطر خواهند انداخت.

لیگ برتر والیبال| هفته‌ای برای تعیین استراتژی/ آخرین تلاش‌ها برای بهبود جایگاه مرحله گروهی

پاس گرگان که با 12 برد و 38 امتیاز در رتبه هشتم جدول و در تعقیب مس رفسنجان است، در هفته پایانی مرحله گروهی میزبان تیم دوازدهم جدول است. شهرداری ورامین تاکنون 8 برد و 28 امتیاز کسب کرده‌ و منتظر یک لغزش از سوی سایپا است تا جایگاه این تیم را در رتبه نهم تصاحب کند. در طرف مقابل گرگانی‌ها که به‌‌عنوان تیم هشتم حضورشان در مرحله پلی‌آف قطعی شده، هدفی جز ارتقای جایگاه ندارند.

شهرداری گنبد این شانس را دارد تا با پیروزی در هفته بیست‌وششم مقدمات صعودش از رتبه دهم جدول را فراهم کند؛ آن هم در صورتی که راه‌یاب ملل (تیم نهم) در رقابت این هفته خود ناکام بماند. گنبدی‌ها اما برای رسیدن به این هدف حریفی چون هورسان رامسر را پیش‌رو دارند که با وجود جایگاه سیزدهمی در جدول، هفته گذشته پیکان را شکست داد و موجب از دست رفتن رتبه دومی این تیم مدعی شد. ضمن این که فاصله گرفتن از قعر جدول، انگیزه‌های شاگردان مسعود آرمات در تیم هورسان رامسر را هم دوچندان خواهد کرد تا برای پیروزی در این بازی، هرچه توان دارند، به‌کار ببرند.

سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی داوران و ناظران دیدارهای این هفته را اعلام کرد که برنامه کامل مسابقات و اسامی داوران و ناظران به قرار زیر است:

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 15

شهرداری ارومیه – فولاد سیرجان ایرانیان

ناظر فنی: محمد ابراهیم‌زاده، ناظر ویژه: امیرحسین منظمی، ناظر داوری: حسین پورکاشیان، داور اول: کیوان عابدزاده، داور دوم: مهدی نویدی، داور ویدئوچک: وحید پورکاشیان

آمل، سالن پیامبر اکرم (ص)، ساعت 15

لبنیات هراز آمل – راه‌یاب ملل مریوان

ناظر فنی: علیرضا گیلانی، ناظر داوری: بهروز جعفری، داور اول: مسعود ذوقی، داور دوم: اسماعیل رزقی

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 15

مس رفسنجان – سایپا

ناظر فنی: امیر طلوع‌کیان، ناظر ویژه: علی‌اکبر ثابتی‌پور، ناظر داوری: محمد شاهمیری، داور اول: علیرضا قریب، داور دوم: مهرداد شوشتری

گرگان، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 15

پاس گرگان – شهرداری ورامین

ناظر فنی: بهرام سلیمانی، ناظر ویژه: رضا خان‌محمدی، ناظر داوری: علی یاوری، داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: مجتبی بیداریان

تهران، خانه والیبال، ساعت 15

پیکان – مقاومت شهداب یزد

ناظر فنی: محمدحسن خوشدل، ناظر ویژه: احمد گل‌چی، ناظر داوری: نادر انصاری، داور اول: داود نافعی، داور دوم: مرتضی حسن‌علایی

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 15

هورسان رامسر – شهرداری گنبد

ناظر فنی: محمدعلی امیدی، ناظر داوری: مجید محسنی‌شوشتری، داور اول: محمدرضا درفش‌کاویان، داور دوم: قادر صادقی

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 18

آذرباتری ارومیه – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان

ناظر فنی: محمد ابراهیم‌زاده، ناظر ویژه: امیرحسین منظمی، ناظر داوری: حسین پورکاشیان، داور اول: وحید پورکاشیان، داور دوم: میثم پارسه

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی