خروج دیپلمات‌های روسیه از اوکراین


خروج دیپلمات‌های روسیه از اوکراین

کارکنان سفارت و کنسولگری روسیه در اوکراین در حال ترک خاک اوکراین هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان -در بحبوحه افزایش تنش میان مسکو و کی‌یف کارمندان سفارت و کنسولگری روسیه تصمیم به ترک اوکراین گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال اعلام خروج کارکنان سفارت آمریکا از کی یف، دیپلمات‌های روسیه نیز از اوکراین خارج خواهند شد.

روزنامه پولیتیکو پیشتر اشاره کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در یک ویدئو کنفرانس با مقامات کشور‌های غربی، اتحادیه اروپا و ناتو، مدعی شد تاریخ حمله روسیه به اوکراین را ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) است.

این روزنامه هم چنین اعلام کرده که اروپایی‌ها در برآورد زمان‌بندی و اجتناب ناپذیری تشدید تنش میان اوکراین و روسیه با بایدن اختلاف نظر داشتند و یکی از مقامات اروپایی در این ویدئو کنفرانس تأکید کرده که اتحادیه اروپا چنین مسائلی را نمی‌پذیرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دیروز (جمعه) تاکید کرد که آنگلوساکسون‌ها خواهان جنگ به هر قیمتی هستند و تحریکات، اطلاعات نادرست و تهدید‌ها بهترین راه برای حل مسائلشان است.

پیش از این چندین متحد ناتو از جمله انگلیس، کانادا، نروژ و دانمارک نیز از شهروندان خود خواستند که اوکراین را ترک کنند. استرالیا، نیوزیلند و رژیم صهیونیستی نیز به این جمع پیوستند و به اتباع خود توصیه کردند که از اوکراین خارج شوند.

در حال حاضر تنش اوکراین و روسیه که از سال ۲۰۱۴ و با الحاق کریمه آغاز شده رو به وخامت گذاشته است، در این میان کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا در تلاش هستند تا روسیه را در حال برنامه‌ریزی برای حمله به کی‌یف نشان دهند؛ ادعایی که بار‌ها از سوی مسکو رد شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر