بهترین کتاب های قصه برای کودکان 1 تا 3 سال


بهترین کتاب های قصه برای کودکان 1 تا 3 سال

ما در عصر طلایی ادبیات برای کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنیم، زمانی که کتاب‌هایی که ظاهراً برای این نسل نوشته شده‌اند به همان اندازه مورد تحسین خوانندگان هر نسل دیگر قرار می‌گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا نام و محتوای این کتاب‌ها را بشناسید.

ما در عصر طلایی ادبیات برای کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنیم، زمانی که کتاب‌هایی که ظاهراً برای این نسل نوشته شده‌اند به همان اندازه مورد تحسین خوانندگان هر نسل دیگر قرار می‌گیرند. شخصیت پردازی و تصویرگری در کتاب‌های کودک به اندازه‌ای شگفت انگیز شده که می‌توان با خرید انواع کتاب کودک، آنها را برای ساعت‌ها سرگرم کرد و بسیاری از موارد مهم را به آنها آموزش داد.

بهترین کتاب های قصه برای کودکان 1 تا 3 سال

با اینکه کودکان در سن یک تا دو سالگی درکی از نوشته و محتوای کتاب ندارند، اما خرید کتاب کودک به آنها کمک می‌کند تا با مفاهیم روزمره آشنا شوند و محیط پیرامون خود را بهتر بشناسند. برای اینکه به شما کمک کنیم تا کتاب‌های خوبی برای کودک خود بخرید و از همان سن پایین آنها را با مفهوم کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کنید، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله سه تا از محبوب‌ترین کتاب‌های کودک برای سن یک تا سه سالگی را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نام و محتوای این کتاب‌ها را بشناسید.

کتاب مقوایی اما اثر یوتا باوئر - 4 جلدی

بهترین کتاب های قصه برای کودکان 1 تا 3 سال

مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، نهادی غیردولتی و ناسودبر است که در سال 1379 از سوی پژوهشگرانی که در حوزه ادبیات کودکان فعال بودند، راه اندازی شد و تا به امروز در حوزه ادبیات و چاپ کتاب‌های کودکان بسیار موفق عمل کرده و کتاب‌های محبوب بسیاری را روانه بازار کرده است.

کتاب مقوایی اما اثر یوتا باوئر، مجموعه‌ای چهار جلدی این انتشارات است که هر کدام از کتاب‌ها کارهای خرس کوچکی به نام اِما را در قالب داستان‌های جذاب و دلنشین بازگو می‌کند. جذابیت اصلی این کتاب تصویرگری بسیار زیبا و حرفه‌ای آن است که توسط یوتا باوئر انجام شده است و در سال 2010 نیز جایزه هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرده است. همان‌طور که می‌دانیم کودکان یک تا دو ساله با چشم‌های خود با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می‌کنند و تصاویر جذاب این کتاب، باعث جذب کودکان به کتاب می‌شود.

نکته جالب در مورد این کتاب این است که، باوئر به عنوان نویسنده و تصویرگر حق چاپ این ۴ کتاب را به سود اجرای برنامه با من بخوان در مناطق محروم ایران به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان اعطا کرده است.

او در نامه‌ای خطاب به کودکان ایرانی نوشته است:

«خوشحالم که اِما به ایران آمده است و با کودکان ایرانی دوست می‌شود!»

کتاب حیوان های بامزه 2 خانم گاوه

بهترین کتاب های قصه برای کودکان 1 تا 3 سال

انتشارات قدیانی یک ناشر خصوصی می‌باشد که فعالیت خود را از سال 1355 به طور رسمی آغاز کرده است. این انتشارات فعالیت خود را در حوزه کتاب خردسال، کودک، نوجوان و جوان شروع و تا به امروز ادامه داده است. تمامی کتاب‌های منتشر شده از انتشارات قدیانی در میان بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان بوده و در همین راستا، چندین کتاب این انتشارات جایزه کتاب‌های برتر سال را دریافت کرده است.

کتاب حیوان های بامزه 2 خانم گاوه از کتاب‌های منتشر شده این انتشارات است که نویسنده آن زوزا ورباوا است و آن را علی آشنا به فارسی ترجمه کرده است. مجموعه آموزشی «حیوان‌های بامزه» مناسب برای سنین 0 تا 3 سال که در هر کدام از این کتاب‌ها یک حیوان در قالب داستان معرفی می‌شود.

کودکان نوپا تصاویر و رنگ‌ها را بسیار دوست دارند و به همین دلیل، کتاب حیوان‌ها توانسته نظر بسیاری از کودکان یک تا سه ساله را به خود جلب کند. علاوه بر تصویرگری بسیار جذاب این کتاب، متن کوتاه و گیرای آن نیز برای کودکان بسیار جذاب و سرگرم کننده است.

کتاب دالی بازی نی نی قام قام

بهترین کتاب های قصه برای کودکان 1 تا 3 سال

انتشارات نردبان یکی از ناشران معتبر و مورد اعتماد کودک و نوجوان در کشور است که تا به امروز کتاب‌های بسیار مفید و کاربردی برای کودکان منتشر کرده است که به ارتقای سطح زندگی آنها بسیار کمک می‌کنند. انتشارات نردبان در سال 1360 کار خود را آغاز کرد و در 4 دوره جشنواره رشد، برنده جایزه ملی محیط‌زیست ایران و ناشر برتر زیست محیطی شده است.

کتاب دالی بازی نی نی قام قام یکی از کتاب‌های محبوب کودکان است که توسط انتشارات نردبان منتشر شده است. این کتاب در عین حال که بسیار سرگرم کننده و مفرح است، یک انتخاب خوب برای بازی و آموزش نوزادان نیز به شمار می‌آید. نوزادان و کودکان نوپا با کتاب دالی بازی می‌توانند مفاهیم مربوط به حیوانات و همچنین رانندگی را با هم بیاموزند و در عین حال نیز، در مورد محیط اطراف خود بیشتر یاد بگیرد. این کتاب، همچنین صبر و مهارت تحمل را به کودکان یاد می‌دهد و می‌توان آن را انتخابی عالی برای سرگرم کردن و آموزش کودکان در نظر گرفت.

برای خرید أنواع کتاب کودک و نوزاد میتوانید به وب سایت تخصصی کودک ویززززز به آدرس www.vizzzzz.com مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403