اختتامیه فاز سوم طرح مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد


اختتامیه فاز سوم طرح مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد

اختتامیه فاز سوم طرح مرکز نواوری و شکوفایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر رضاحسین زاده، سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این مراسم که با حضور مسئولان استانی به صورت وبیناری برگزار شد ضمن قدردانی از تلاشهای مرکز منش و ادارات مرتبط با اجرای فاز سوم طرح اظهار کرد: خوشبختانه نتایج حاصل از اجرای طرح نشان از موفقیت و اثرگذاری تیم های استارت آپی در رسیدن به نقطه موثر در جهت رفع نیاز حوزه های مختلف کارآفرینی و اشتغال زایی دارد.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه های همکاری در جهت انجام کارهای بنیادی با مجموعه های اجرایی مایه مباهات است و سبب برگزاری رویدادهای مختلف تاثیر گذار می شود که انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با ورزش و جوانان در قالب مرکز منش نمونه ای از این موارد افتخارآمیز است.

حسین زاده اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری انجام شده با اداره کل ورزش و جوانان، اهدافی که جهاددانشگاهی در اجرای طرح دنبال می کرد به خوبی محقق شد که امیدوارم این همکاری ها ادامه دار باشد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی تاکید کرد: باید مشکلات صنایع مختلف شناسایی شود و با تشکیل تیم هایی از طریق استارت آپ ها در مسیر رفع مشکلات گام برداشت.

وی گفت: لازم است ایده های جدید مطرح شده، آنالیز شود سپس گامهای بعدی در جهت رفع موانع راه اندازی و اجرای ایده های آنالیز شده از طریق فرایندهای اجرایی از جمله اخذ مجوزهای مختلف برداشته شود.

حسنی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاشهای جهاددانشگاهی و مرکز منش گفت: جهاددانشگاهی استان همواره همکاری بسیار خوبی با ورزش و جوانان در جهت اجرای تفاهم نامه های منعقد شده داشته است که از جمله آنها می توان به طرح سرباز مهارت اشاره کرد که این مجموعه با اجرای طرح سرباز مهارت در پادگانها و برگزاری کلاسهای مهارتی، خروجی بسیار خوبی را رقم زده است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که راه اندازی مرکز منش ایده ای نو و بسیار تاثیر گذار در استان بود، گفت: فعالیت این مرکز برای اجرای برنامه های بیشتر در حوزه جوانان به یک سرمشق تبدیل شده است.

حسنی گفت: مرکز منش به عنوان نهالی نو پا با انگیزه خدمت و با هدف اجرای کارهای اثرگذار در استان ایجاد شد، که امید است در آینده با تقویت و حمایت از فعالیتهای مرکز منش، این مرکز به یکی از پشتوانه های ایده یابی و خلاقیت در استان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه دنیا به سمت ایده های خلاقانه و استارت اپ ها در حرکت است، افزود: در دنیا کارهای گسترده ای در بحث اشتغال و کاریابی انجام شده که می طلبد در کشور و استان نیز در این حوزه ورود جدی داشته باشیم تا بتوانیم جوابگوی بحث اشتغال جوانان باشیم.

فرخی مدیر کارآفرینی واشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن قدردانی از فعالیتهای موثر و علمی جهاددانشگاهی در مرکز منش افزود: ضروری است فضای اکوسیستم کارافرینی را در استان بسط و گسترش دهیم که در چهارچوب شکل گیری فضای کارافرینی، مراکز رشد و پارک علم و فناوری وسایر دستگاههای اجرایی موثر می توانند باهم افزایی، خروجی خوبی را رقم بزنند.

وی بابیان اینکه اداره کار استان، تاکنون تعامل و همکاری دو جانبه بسیار خوبی باجهاددانشگاهی استان داشته است، از اعلام آمادگی برای همکاریهای بعدی در حوزه های مختلف بالاخص حوزه کارآفرینی، نواوری و استارت اپی و همچنین راه انداری کافه کارآفرینی برای جوانان خبر داد.

پورمحمود، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف از راه اندازی مرکز منش، ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و تکمیل زنجیره اشتغال است، گفت: مجوز فعالیت مرکز منش از طریق سازمان ستفا در سال ۹۸ اخذ گردید با این حال تفاهم نامه ای که جهاددانشگاهی با وزارت ورزش و جوانان در ۱۳ استان از جمله آذربایجان غربی منعقد نمود سبب هم افزایی خوبی در راستای خدمت رسانی به جوانان استان گردید.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در ۳ فاز ترویج، نواوری و شتابدهی اجرا شد، گفت: هدف از اجرای این سه فاز تعریف یک راهبرد مشخص و برنامه ریزی شده برای جوانان استان می باشد که با استفاده از آن صاحبان ایده بتوانند ایده های خود را تبدیل به محصول نموده و به بازار کار و همچنین شبکه سرمایه گذاران متصل شوند.

پورمحمود بابیان اینکه مجموعه رویدادهای تعریف شده برای این طرح بصورت کارشناسی شده با کمک اعضای هیات علمی دانشگاههای معتبر و اساتید بنام رشته کارآفرینی تدوین شده بودند اظهار کرد:در قالب این طرح ۱۸ کارگاه اموزشی و ۲۲ رویداد چند ساعته برای ۹۳۰ نفر از جوانان علاقمند استان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ رویداد استارت آپی براساس نیازهای استان در قالب این طرح گفت: ۲ استارتاپ در حوزه گردشگری و صنایع دستی، طراحی اپلیکیشن موبایل و یک رویداد کارافرینی چاره جو برگزار شد که نفرات اول تا سوم هر تیم برای هر استارت آپ بصورت جداگانه جهت دریافت گواهینامه و جوایز خود معرفی شدند.

پورمحمود ادامه داد: نتیجه اجرای این طرح جذب ۱۱ تیم موفق به مرکز منش بود که در مراسم اختتامیه نیز از محصولات تیم های منتخب رونمایی گردید.

مدیر مرکز منش جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه در دنیا بیشترین سهم گردش مالی اقتصادی را استارت آپ ها به خود اختصاص داده اند، افزود: حمایت از ایده های مبتنی بر فناوری های نوین و راه اندازی استارت آپ ها گام بسیار مهمی در راستای ایجاد اشتغال موثر و پایدار می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در این راستا بانک اطلاعاتی جامعی برای جمع اوری ایده های جوانان راه‌اندازی شود، گفت: بسیاری از جوانان ایده های بسیار خوب و کاربردی دارند اما نمی دانند کجا باید این ایده ها را ثبت کرده و فعالیت خود را شروع کنند که ایجاد چنین بستری برای ارائه ایده ها موثر خواهد بود.

پورمحمود ایجاد شبکه جامع سرمایه‌گذاری با هدف معرفی سرمایه گذاران برای حمایت مالی از تیم های موفق دارای ایده و رفع موانع بانکی در جهت اخذ تسهیلات برای عملیاتی کردن ایده ها را از گام های اساسی برای رشد فعالیتهای نواورانه و استارت اپی در استان دانست و در نهایت از همکاری های بسیار خوب اداره کل ورزش و جوانان استان در طول مدت اجرای طرح قدردانی نمود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان