خواص درمانی و ضد سرطانی سیر


خواص درمانی و ضد سرطانی سیر

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف سیر می‌تواند باعث تسکین علایم التهابی استئوآرتریت شود.

خواص درمانی و ضد سرطانی سیر

به گزارش راهبرد معاصر، سیر یکی از قدیمی ترین گیاهان در دنیاست و یک گیاه چندساله و دائمی است که به خانواده Liliaceae تعلق دارد. دیگر اعضای این خانواده شامل پیاز، تره فرنگی، تره و موسیر هستند.

این گیاهان بواسطه عطر و بوی تند و طعم متمایزشان با یکدیگر متفاوت هستند. خواص سیر بسیار فراوان است که در این مقاله به بررسی برخی از آنها می پردازیم.
سیر حاوی ترکیباتی با خواص درمانی است

بیشتر ادعاها درمورد خاصیت درمانی سیر مربوط به وجود یک ترکیب فعال بنام آلیسین است. این ترکیب حاوی سولفور، بوی تند و مزه متمایزی را به سیر می دهد. در هنگام آشپزی و پخت و پز، خرد کردن یا رنده کردن سیر باعث تولید آلیسین می شود اما حرارت دادن سیر ممکن است برخی از خواص درمانی آن را از بین ببرد که بهتر است سیر را در مرحله آخر پخت به موادغذایی اضافه کنیم.
سیر می تواند خطر حملات قلبی را کاهش دهد

بیشتر تحقیقات روی قابلیت سیر در کاهش خطر حملات قلبی و کمک به مدیریت سطح کلسترول متمرکز شده اند. مطالعات متعدد نشان می دهند که سیر باعث می شود پلاکت ها (سلول های دخیل در انعقاد خون) کمتر بهم بچسبند و روی دیواره های شریانی انباشته و جمع شوند. این بدین معناست که سیر همانند یک ماده ضدانعقاد عمل می کند و از این طریق، خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. سیر می تواند فشار خون را از طریق گشاد کردن رگ های خونی پایین بیاورد و به جریان خون اجازه می دهد تا براحتی و آزادانه حرکت کند.
سیر خاصیت ضدسرطانی دارد

ترکیبات سولفور در سیر برای جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی و مسدود کردن تومورها مورد مطالعه قرار گرفته است. بیشتر شواهد درباره رابطه سیر با سرطان کولون، پروستات، مری و کلیه از نوع مشاهده ای بوده و فقط تعداد کمی از افراد در این مطالعات شرکت کرده اند. درنتیجه تاثیر سیر در رابطه با سرطان نامشخص بوده و مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.
سیر خواص آنتی میکروبیال و ضدقارچی دارد

در گذشته از سیر برای مقابله با عفونت های ویروسی، باکتریایی و قارچی استفاده شده است. برخی از بیماری های پوستی مثل زگیل و گزش حشرات ممکن است به روغن سیر یا یک پر از سیر خام پاسخ دهند.
سیر می تواند سلامت استخوان را حفظ کند

مطالعات حیوانی نشان می دهند که سیر ممکن است تحلیل رفتن استخوان را بواسطه افزایش سطح استروژن در جوندگان ماده به حداقل برساند. یک مطالعه روی زنان یائسه نشان داد که مصرف یک دوز از عصاره سیر خشک (معادل ۲ گرم سیر خام) همین اثر را دارد.

همچنین مطالعات نشان می دهند که مصرف سیر می تواند باعث تسکین علایم التهابی استئوآرتریت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در