رایزنی‌های اولیانوف با همه طرف‌های برجام و آمریکا در وین


رایزنی‌های اولیانوف با همه طرف‌های برجام و آمریکا در وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با انتشار سلسله پیام‌هایی در توییتر از دیدار با نماینده ایران، آمریکا و دیگر طرف‌های برجام خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، امروز (شنبه) در حساب کاربری توییتر خود از دیدار با دکتر باقری کنی خبر داد و نوشت: «با دکتر باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران ملاقات کرده و درباره راه‌های پیش رو در مسیر توافق هسته‌ای ایران در گفتگو‌های وین بصورت مفصل صحبت کردیم.»

میخائیل اولیانوف در توییت دیگری به ملاقات با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اشاره کرد و نوشت: «ما درباره چالش برانگیزترین مسائلی صحبت کردیم که باید در گفتگو‌های وین درباره برجام حل و فصل شود.»

این مقام روس همچنین در توییتی دیگر از ملاقات با مدیران سیاسی فرانسه، آلمان و انگلیس و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا خبر داد و اعلام کرد که در این جلسه راه پیش رو در گفتگو‌های وین درباره برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روز جمعه نیز اولیانوف در پیامی توییتری در صفحه شخصی خود اعلام کرد با انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا درباره سند نهایی مذاکرات گفتگو کرده است.

دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین اتریش بعد از وقفه‌ای هفته گذشته با حضور نمایندگان آمریکا و ۱+۴ دوباره از سرگرفته شد. ایران در جریان این دور از گفتگو‌ها بر موضوع خودش مبنی بر لغو تحریم‌ها تأکید و اعلام کرد که توافق جدیدی را نمی‌پذیرد یا تعهدی بیش از آنچه در قالب اصلی برجام آمده است، نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم