واکنش عجیب وزیر ورزش به احتمال برکناری عزیزی خادم


واکنش عجیب وزیر ورزش به احتمال برکناری عزیزی خادم

وزیر ورزش در مورد نامه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص عزل عزیزی خادم گفت: هیئت رئیسه اختیارات و وظایفی دارد که به آنها احترام می‌گذاریم. نوشته واکنش عجیب وزیر ورزش به احتمال برکناری عزیزی خادم...

واکنش عجیب وزیر ورزش به احتمال برکناری عزیزی خادم

حمید سجادی : هنوز چیزی به صورت رسمی و کتبی به ما منعکس نشده است
نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | 17:00
واکنش عجیب وزیر ورزش به احتمال برکناری عزیزی خادم

وزیر ورزش در مورد نامه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص عزل عزیزی خادم گفت: هیئت رئیسه اختیارات و وظایفی دارد که به آنها احترام می‌گذاریم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

وزیر ورزش در مورد نامه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص عزل عزیزی خادم گفت: هیئت رئیسه اختیارات و وظایفی دارد که به آنها احترام می‌گذاریم.

به گزارش پارس فوتبال، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه نخستین لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت:

خیلی ممنونم از دانشگاه آزاد که با یک ابتکار جالب، جذاب و سهل‌الوصول، هر کسی که علاقه‌مند به حضور در لیگ مجازی دانشگاه آزاد بوده، شرکت داده است. خانواده این افراد نیز از این موضوع استقبال کرده بودند.

وزیر ورزش تاکید کرد:

ورزش همگانی در دنیا مورد استقبال قرار گرفته و فرهنگ‌سازی خوبی هم پیرامون آن انجام شده است. همچنین دیدگاه‌های مختلفی در دنیا پیرامون ورزش همگانی مطرح شده است. بیشتر جوامع ورزش همگانی را عاملی برای کاهش هزینه‌های درمان می‌دانند. برخی معتقدند که ورزش همگانی می‌تواند پایه‌ای برای ورزش قهرمانی باشد. برخی دیگر نیز می‌گویند که ورزش همگانی می‌تواند اوقات فراغت پرباری را ایجاد کند.

وی افزود:

باید در سبک جدید زندگی ما، بخشی از وقت ۲۴ ساعته را به ورزش همگانی اختصاص بدهیم که این مسئله می‌تواند با رویکردهای مختلف باشد. بنابراین ورزش همگانی جذاب است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. برنامه امروز نیز چنین فلسفه‌ای داشت. در چندین نوبت از مسئولان مربوطه تشکر کردم که ابتکار عمل به خرج دادند و لیگ مجازی را طراحی کردند که با استقبال خوبی هم مواجه شد؛ به طوری که ۳۲ هزار نفر در آن حضور داشتند. بهار سال ۱۴۰۱، مرحله دوم برگزار می‌شود و کم و کسری‌ها نیز برطرف و در ادوار مختلف کامل برگزار می‌شود.

سجادی درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال و نامه هیئت رئیسه فدراسیون درخصوص عزل عزیزی خادم و در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش چه اقدامی در این راستا خواهد کرد؟ گفت:

شنیده‌ایم و هنوز چیزی به صورت رسمی و کتبی به ما منعکس نشده است. هر فدراسیونی برای خودش اساسنامه دارد و طبق آن نیز هیئت رئیسه دارد. هیئت رئیسه اختیارات و وظایفی دارد و منتظریم این مسئله به صورت رسمی و کتبی به ما اعلام شود تا ببینیم در کجای کار هستیم. به هر حال ما هم وظایفی داریم که شامل وظایف نظارتی و همکاری‌هایی است که باید انجام دهیم. منتظر هستیم که فدراسیون فوتبال این مسئله را رسماً به ما منعکس کند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات عزیزی خادم و انتصاب‌های صورت گرفته از سوی او، برای وزارت ورزش نیز مورد ابهام قرار داشت یا خیر؟ تصریح کرد:

در حال بررسی هستیم و تا زمانی که گزارش رسمی برای ما نیاید، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. ۵۲ فدراسیون داریم که همه آنها دارای اساسنامه هستند. به مجمع و اساسنامه احترام می‌گذاریم. از دیرباز موضوع تهیه اساسنامه جدید فدراسیون‌ها شروع شده بود که این موضوع به قبل از حضور علی‌نژاد در وزارت ورزش برمی‌گشت. در زمان او اساسنامه جدید فدراسیون‌ها و آیین‌نامه‌ها و … ابلاغ شد. وقتی این کارهای حقوقی انجام شده، ما به داخل فدراسیون‌ها احترام می‌گذاریم که آنها روی پای خودشان بایستند و بتوانند با قوانین جدید و اساسنامه، فضای حقوقی محکمی را دنبال کنند و طبق اساسنامه و طبق ضوابطی که در دنیا هم مرسوم است، پیش بروند.

وی در مورد عدم ملاقاتش با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در چین اظهار داشت:

خیلی علاقه‌مند بودیم که با توماس باخ دیدار داشته باشیم ولی به دلیل محدودیت‌های کرونایی، تدابیر بسیار شدیدی اتخاذ شده بود. وقتی وارد فرودگاه پکن شدیم این فرودگاه را تعطیل دیدیم و و خدمات فرودگاهی صرفاً به شرکت کنندگان در المپیک زمستانی ارائه می‌شد. در این فرودگاه امکان تردد روزانه نبود به همین خاطر امکان تغییر برنامه سفر و یافتن پرواز جایگزین وجود نداشت.

سجادی ادامه داد:

روز سه‌شنبه قرار بود باخ را ملاقات کنیم. تقاضا کردیم ملاقات ما به زمان جلوتری منتقل شود که در نهایت به ساعت ۱۳ روز دوشنبه منتقل شد. متاسفانه پرواز ما بامداد روز دوشنبه بود. اگر پرواز بامداد دوشنبه را از دست می‌دادیم تا روز پنجشنبه می بایست در پکن باقی می‌ماندیم یعنی حدود ۸ روز خارج از کشور بودیم. از طرفی امکان تغییر برنامه توماس باخ وجود نداشت.

وی در ادامه گفت:

آی‌دی کارت‌های ما در دقیقه ۹۹ آماده شد و به سختی توانستیم خودمان را به المپیک زمستانی و مراسم افتتاحیه برسانیم. از دو دهکده و تمرینات بازیکنان بازدید کردیم و چند مکان و رویداد تخصصی را نیز مشاهده کردیم که دیدن آنها برای ما لازم بود. محدودیت‌هایی که برای کرونا اتخاذ کرده‌ایم سهل و آسان است اما در چین، شرایط بسیار سختگیرانه بود. اگر قرار است کنترل جدی برای کرونا داشته باشیم شرایط چین به عنوان شرایط استاندارد می‌تواند در نظر گرفته شود. با وجود همه این سختی‌ها دیداری با رئیس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی داشتیم و وزیر ورزش چین و سه مدیر موثر توماس باخ را ملاقات کردیم.

وزیر ورزش تصریح کرد:

در نهایت با توجه به اینکه زمان پرواز ما و ساعت ملاقات توماس باخ هماهنگ نشد، مقرر شد دیداری را با وی در لوزان داشته باشیم و قرار است در اولین فرصت ممکن با دعوت توماس باخ در مقر IOC با ایشان ملاقات کنیم.

سجادی در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت:

امروز جلسه‌ای در وزارت اقتصاد در این مورد برگزار خواهد شد. در این جلسه مشخص می‌شود که نماد استقلال و پرسپولیس چه زمانی بالا خواهد آمد. ما خودمان هم به این نتیجه رسیده‌ایم که کم‌کم این اتفاق در حال افتادن است. جلسه امروز با حضور من، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر دادگستری و سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد و به زودی خبرهای خوب را خواهیم شنید.

وزیر ورزش در مورد عدم اعزام تیم ملی کشتی به آمریکا اظهار داشت:

وزارت ورزش موضع خاصی در این مورد ندارد و به نظرات فدراسیون کشتی احترام می‌گذاریم. در فدراسیون کشتی یک قهرمان المپیک و یک مدیر موفق ورزشی حضور دارد و پشتیبان فدراسیون‌ها هستیم.

پست را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه