فضای مجازی نه؛ منشا جنایت اهواز یک تیغه قمه بود!


جنایت وحشتناک اهواز که منجر به قتل مونا حیدری شد واکنش های متفاوتی را در میان جامعه، نخبگان و حتی مقامات برانگیخت، واکنش هایی که البته بعضا باعث تعجب و گاهی تاسف هم می شد، اینکه چرا برخی تلاش دارند به هر نحو ممکن این عمل جنایتکارانه را توجیه کنند یا برخی دیگر سعی دارند آن را به مسائل بی ربطی ربط دهند که عملا هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

نواندیش- محمد صادقی: جنایت وحشتناک اهواز که منجر به قتل مونا حیدری شد واکنش های متفاوتی را در میان جامعه، نخبگان و حتی مقامات برانگیخت، واکنش هایی که البته بعضا باعث تعجب و گاهی تاسف هم می شد، اینکه چرا برخی تلاش دارند به هر نحو ممکن این عمل جنایتکارانه را توجیه کنند یا برخی دیگر سعی دارند آن را به مسائل بی ربطی ربط دهند که عملا هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

در مورد چرایی وقوع چنین جنایت هایی بهتر است جامعه شناسان و روانشناسان نظر دهند چرا که موضوع اساسا در حوزه تخصصی آن ها است، اما یک نکته در میان همه این واکنش ها عجیب بود آن اینکه برخی سعی داشتند این جنایت را به فضای مجازی ربط دهند، بلکه از این فرصت هم برای پیشبرد طرح به اصطلاح صیانت نهایت استفاده را ببرند!

این شاید عجیب ترین استدلال بود که خشم مردم را هم در فضای مجازی در پی داشت، اینکه چرا برخی سعی می کنند مدام از هر بهانه ای برای محدود کردن این فضا استفاده کنند، فضایی که حتی رهبر معظم انقلاب هم برخلاف این آقایان همواره بر لزوم استفاده مناسب و بهینه از آن تاکید کردند اما گروهی ترجیح می دهند که به کلی این فضا را محدود کنند.

اگر با منطق این آقایان بخواهیم جنایت اهواز و جنایات مشابه را تفسیر کنیم که اصلا منشا همه آن ها چیزی جز ابزار تیز و برنده مثل چاقو و قمه نیست، پس چرا به جای صیانت از فای مجازی آقایان سعی نمی کنند طرح صیانت از ابزار برنده راه بیاندازند و به کلی استفاده از این ابزار را ممنوع کنند؟! فضای مجازی هم دقیقا مصداق همین چاقو است چاقو ای که هم می شود از آن استفاده بهینه کرد هم با آن دست به جنایت زد اما هیچ کس نمی گوید که استفاده از چاقو به کلی باید ممنوع شود!

از این بزرگواران خواهش داریم که زین پس اگر به دنبال توجیه برای اجرای طرح مذکور می گشتند حداقل در چنین مواردی که افکار عمومی نسبت به آن ها حساس شده وارد نشوند و سراغ مسائل دیگر بروند، چرا که چنین اظهارنظرهایی بیشتر موجب ناراحتی و خشم افکار عمومی را فراهم می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در