جهاد تبیین» یک فریضه قطعی و فوری برای جامعه اسلامی ایران است


جهاد تبیین»  یک فریضه قطعی و فوری برای جامعه اسلامی ایران است

حجت الاسلام سیادت «جهاد تبیین» را یک فریضه قطعی و فوری دانست و گفت: دشمن از دیکتاتوری رسانه ای برای بزرگ نمایی مشکلات نظام علیه مفاهیم انقلاب اسلامی حداکثر استفاده را می کند، همه موظف هستند در این زمینه وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز جمعه (22 بهمن ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه پاتاوه در ادامه مباحث هفته های گذشته، به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: باتقواترین و با ایمان ترین مردم، خوش اخلاق ترین آنها به خانواده خود است.

امام جمعه پاتاوه با ذکر ۶ مورد از آسیب ها در خانواده از لسان مبارک امام صادق علیه السلام، افزود: سخت گیری بی مورد که در قرآن می فرماید«العسر» یعنی سخت گیری که یکی از عوامل انحراف فرزندان و معتاد شدن آنها همین سخت گیری بی مورد است.

وی خیر نرساندن، بهانه جویی و لجاجت، دروغگویی و حسادت را از دیگر موارد آسیب ها در خانواده دانست.

حجت الاسلام سیادت ظلم را از چند نمونه آسیب خانواده دانست و با اشاره به سخن پیامبر اسلام (ص)، گفت: «هر کسی که همسرش را اذیت کند، نماز و سایر عبادات و کارهای نیک او مورد قبول واقع نمی شود، مگر اینکه رضایت او را جلب کند»، لذا بهانه جویی عامل ذلیل شدن اهل خانواده و اختلاف می شود.

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به جنگ ترکیبی دشمن از نگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در جنگ ترکیبی دشمن، باید تهاجمی و مقابله به مثل نکنیم که هم شامل دفاع و هم حمله می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در همه جا بر اساس منطق و استدلال عمل کردیم، ولی زیر بار زیاده خواهی دشمنان نخواهیم رفت و با ضربه متقابل آنها را شکست همه جانبه خواهیم داد.

حجت الاسلام سیادت «جهاد تبیین» را یک فریضه قطعی و فوری دانست و گفت: دشمن از دیکتاتوری رسانه ای برای بزرگ نمایی مشکلات جمهوری اسلامی علیه مفاهیم اسلامی حداکثر استفاده را می کند، همه موظف هستند در این زمینه وارد میدان شوند.

خطیب جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند «مردم ایران ثابت کرده اند در جنگ نظامی و جنگ اقتصادی تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت».

وی به شرح مختصری از دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دستاوردهای علمی و فناوری و همچنین دستاوردهای نظامی و امنیتی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: رفع خفقان و سرنگونی نظام دیکتاتوری پهلوی و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی، توسعه و عمران، محصولات کشاورزی، خودکفایی در بیشتر محصولات کشاورزی تنها کمتر از پنج درصد مواد غذایی مورد نیاز از خارج وارد می شود، صنعت بهداشت، درمان و پزشکی در دوران پهلوی برای مداوای سرماخوردگی از خارج واردات داشتیم و پزشک به ایران آورده می شد.

حجت الاسلام سیادت نفی مظاهر فرهنگ غربی، اشاعه فرهنگ اسلامی، ارتقاء جایگاه زن و ایجاد روحیه خودباوری «ما می توانیم»، گسترش فرهنگ استقلال خواهی و استکبارستیزی را از نمونه دستاوردهای فرهنگی برشمرد و تحقیق و پژوهش، توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها و حوزه های علمیه و دستیابی به علوم و فناوری های سطح نخست جهان و کسب رتبه های برتر در تولید علم در منطقه، پیشرفت و خودکفایی نسبی در تولید تجهیزات نظامی را از نمونه دستاوردهای نظامی امنیتی دانست.

امام جمعه پاتاوه ضمن تبریک مناسبت های 10 و 13 رجب، میلاد باسعادت امام محمدتقی(ع) و امام علی علیه السلام، گفت: برکت اعظم جامعه شیعه بنا به فرموده امام رضا (ع)، امام جواد علیهم السلام است، بلکه کل ائمه اطهار علیهم السلام واسطه فیض الهی نعمت های مادی و معنوی هستند و نفس کشیدن و زندگی ما مدیون آنها هستیم و امام علی (ع) حقیقت نباء عظیم قرآن است

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه