نیمی از متکدیان جمع‌آوری‌شده مهاباد غیربومی هستند


نیمی از متکدیان جمع‌آوری‌شده مهاباد غیربومی هستند

مهاباد- ایرنا- معاون خدمات شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 54 متکدی و کارتن‌خواب از سطح این شهر جمع‌آوری شده، گفت: بیش از نصف متکدیان جمع آوری شده افراد غیربومی و از شهرهای مجاور هستند.

عزیز عزیزنژاد روز شنبه در جلسه جمع آوری متکدیان مهاباد افزود: از مجموع متکدیان جمع آوری شده امسال ۳۴ نفر زن و ۲۰ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر متکدیان منطقه، شهر مهاباد را برای تکدی گری انتخاب می کنند، ادامه داد: اگرچه معتادان متجاهر در قالب طرحی جداگانه جمع‌آوری می‌شوند اما در طرح مربوط به متکدیان نیز ۲ معتاد متجاهر که اقدام به تکدی‌گری می‌کردند، دستگیر و جمع‌آوری شده‌اند.

معاون خدمات شهرداری مهاباد اظهار داشت: از ۵۴ متکدی جمع‌آوری شده، چهار نفر تحت حمایت سازمان‌های دولتی بوده‌اند که پرونده آنها به ادارات بهزیستی ارجاع داده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد هم در ایم جلسه گفت: طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی با همکاری ادارات زیر ربط آغاز شد.

سلیمان پاکزاد اضافه کرد: کشت های مشترک جمع آوری مکتدیان همراه با خودرو مخصوص و همچنین حضور یک نفر از ماموران انتظامی برای صورتجلسه اعلام جرم برای متکدی برای برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.

نیمی از متکدیان جمع‌آوری‌شده مهاباد غیربومی هستند

وی ادامه داد: از شهروندان نیز درخواست داریم ضمن خودداری از ارایه کمک های خود به صورت مستقیم به متکدیان مراتب را از طریق شمار ۱۳۷ و همچنین ۱۲۷ بهزیستی گزارش دهند در اسرع وقت نسبت به جرم تکدی گری اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال جدید و همچنین ورود مسافران و گردشگران به مهاباد تلاش می کنیم چهره شهر از پدیده ناپسند تکدی گری پاک کنیم.

پاکزاد تاکید کرد: خیران و افرادی که خواهان کمک به افراد بی بضاعت و نیازمند هستند از طریق مراکز نیکوکاری و همچنین ارجاع به نهادهای مرتبط کمک های خود پرداخت کنند.

وی همچنین راه اندازی یک گرم خانه برای اسکان متکدیان بومی را ضروری دانست و گفت: از شهرداری درخواست داریم نسبت راه اندازی گرم خانه قبل از پایان سال برای استقرار افراد جمع آوری شده اقدام کند.

به گزارش ایرنا، افزایش قابل توجه متدکیان به خصوص سرازیر شدن گدایانی از شهرهای مختلف به مهاباد موجب اعتراض شهروندان شده و همچنین چهره شهر را نیز زشت کرده است.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...