استفاده از لاینرهای سرامیکی در صنعت نفت به همت جهاددانشگاهی یزد


استفاده از لاینرهای سرامیکی در صنعت نفت به همت جهاددانشگاهی یزد

پژوهشکده مواد نوین سرامیکی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد برای بومی سازی و ساخت لاینرهای سرامیکی پمپ سیال حفاری در صنعت نفت کشورمان تلاش می‌کند.

«سیدحسین میرحسینی» رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی سازمان جهاددانشگاهی یزد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به فناوری‌های نوین در صنعت نفت، یکی از اجزای پمپ‌های گل حفاری در صنعت نفت، گاز و صنایع معدنی که در معرض خوردگی شیمیایی و فرسایشی قرار دارد را بخش لاینر خواند و گفت: با توجه به مصرف بالای لاینرهای فلزی و طول عمر کم آن‌ها، علاوه بر هزینه قطعات مصرفی، خسارات زیادی برای توقف تولید ایجاد می‌شود.

وی افزود: جایگزینی لاینرهای سرامیکی که نسل نوین لاینرهای مورد مصرف در پمپ‌های حفاری در دنیا بوده، به دلیل دارا بودن خواصی از جمله مقاومت بالا در مقابل عوامل شیمیایی، سختی و مقاومت به سایش بالا و در نتیجه طول عمر بالا، کاهش توقف پمپ و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را به دنبال دارد. از طرفی با توجه به قیمت ارز و هزینه‌های حمل، تولید داخل علاوه بر کاهش ارزبری، هزینه‌های تولید را نسبت به قیمت ارزی کاهش می‌دهد.

میرحسینی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران، مقرر شد بومی‌سازی ساخت این لاینرها توسط پژوهشکده مواد نوین سرامیکی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد انجام شود و پس از تست عملیاتی و تایید محصول، تجاری‌سازی آن‌ها با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان انجام شود و این لاینرهای سرامیکی جایگزین لاینرهای فلزی در پمپ‌های حفاری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت