14 هزار و 345 نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند


14 هزار و 345 نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر 14 هزار و 345 نفر در استان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار 13 هزار و 978 نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند.

دکتر فاطمه نورویان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۹۰ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و شمار بستری های کرونا در استان به ۳۶۷ نفر رسید که از این شمار ۵۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر بوده و حال ۱۱ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در شبانه روز گذشته سه نفر دیگر شامل ۲ زن و یک مرد ۵۳ تا ۸۷ سال در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و پارسیان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند و آمار قربانیان این ویروس در هرمزگان به ۲ هزار و ۴۹۵ نفر رسید.

دکتر نوروزیان با بیان اینکه همه مناطق هرمزگان درگیر ویروس کرونا است، افزود: سویه غالب در استان از نوع اومیکرون بوده، اما دلتا نیز همچنان وجود دارد و بیشتر فوتی ها نیز از کسانی هستند که واکسیناسیون را انجام نداده و یا نسبت به تکمیل آن و تزریق دز سوم اقدام نکردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ شهرستان در هرمزگان شامل شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، بستک، بندرخمیر، حاجی آباد، میناب، رودان، جاسک و کیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شهرهای بوموسی، پارسیان و قشم در وضعیت نارنجی این بیماری قرار گرفته‌اند و تنها بشاگرد و سیریک در وضعیت زرد هستند.

نوروزیان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کرونا و تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا به این ویروس و همچنین کاهش علایم و میزان مرگ و میر، گفت: تاکنون در هرمزگان ۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۷۱ دز واکسن کرونا تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۶۴۶ دز در نوبت اول، یک میلیون و ۲۵۴ هزارو ۳۲۰ دز برای نوبت دوم، ۵۰۹ هزار و ۴۰۵ دز در نوبت سوم تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: بارها و بارها به مردم هشدار دادیم که تنها در صورت تکمیل واکسیناسیون و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می توان از انتشار گسترده ویروس کرونا و ابتلا به آن پیشگیری کرد و از مردم خواستاریم که این هشدارها را جدی بگیرند تا بتوانیم این بحران را مدیریت کرده و با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...