شمار مبتلایان کرونا سیستان و بلوچستان از مرز 152 هزار نفر فراتر رفت


شمار مبتلایان کرونا سیستان و بلوچستان از مرز 152 هزار نفر فراتر رفت

زاهدان- ایرنا-زاهدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با ابتلای 592 نفر دیگر به کرونا طی 24 ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به 152 هزار و 42 نفر رسید.

دکتر علی خواجه روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در شبانه روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.

وی با بیان این‌که هم‌اینک ۱۸۱ بیمار حاد تنفسی و ۸۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ابتلای خود و دیگران به کرونا جلوگیری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا گفت: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است.

وی افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، کودکان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد

خواجه بیان کرد: کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...