پیشنهاد آذربایجانی‌ها به ایران برای بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ


پیشنهاد آذربایجانی‌ها به ایران برای بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بر اجرایی‌شدن توافقات دوجانبه میان تهران و باکو در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل‌ونقل تأکید کرد.

پیشنهاد آذربایجانی‌ها به ایران برای بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ

به گزارش راهبرد معاصر؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ ویدئوکنفرانس با هیئت آذربایجانی با قدردانی معاون نخست وزیر آذربایجان برای ارسال پیام تبریک به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب و مهمان‌نوازی آنها در سفر اخیر خود به باکو، به مرور برنامه‌های کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان پرداخت و بر عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر توافقات مطرح‌شده در سفر خود به آذربایجان تأکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اراده‌ای که میان مسئولین ایران و آذربایجان وجود دارد، باید روابط ویژه جدیدی در حوزه‌های اقتصادی، انرژی،‌ صنعت و سایر موضوعاتی که در سفر به آذربایجان مطرح شد،‌ شکل گیرد و در کمیسیون مشترک دو کشور نهایی شود.

وی با اشاره به آمادگی اجرای توافقات دوجانبه و ضرورت تفاهم دو کشور در زمینه‌های دیگر از قبیل صنعت، انرژی،‌ ساخت تجهیزات داروسازی، تراکتور و قطعات یدکی خودرو، افزود: در صورت آمادگی هیئت آذربایجانی،‌ می‌توانیم توافقات مشترک برای مشارکت در شهرک‌های صنعتی آذربایجان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نمایندگانی از 10 تا 15 شرکت‌ بزرگ سازنده در اجلاس آتی حضور خواهند داشت تا پیرامون مشارکت در بازسازی آذربایجان با شرکای آذربایجانی خود مذاکره داشته باشند.

شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر آذربایجان نیز با طرح درخواست برگزاری نشست مشترک میان تعدادی از صنعتگران و سازندگان دو کشور در زمینه‌های مورد توافق گفت: آذربایجان آمادگی دارد پیرامون تراکتورسازی در شرکت تراکتورسازی تبریز در منطقه ارس،‌ تولید قطعات خودرو در منطقه نفت‌چالای جمهوری آذربایجان و پروژه داروسازی در شهرک صنعتی پیراللهی با ایران به توافقاتی دست یابد.

وی اضافه کرد: درباره حضور شرکت‌های ایرانی در احیا و بازسازی قره‌باغ و مناطق آزادشده آذربایجان، تا پایان ماه فوریه، تخصیص بودجه برای پروژه‌هایی که اسناد آن‌ها آماده است،‌ تکمیل و به نمایندگان ایرانی ارائه خواهد شد.

معاون نخست وزیر آذربایجان همچنین از صنعتگران عرصه خودروسازی و تراکتورسازی ایران دعوت کرد سفری را پیش از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور به جمهوری آذربایجان داشته باشند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات