چهار علت شایع سردرد بعد از تمرینات ورزشی


چهار علت شایع سردرد بعد از تمرینات ورزشی

همه ما دست‌کم یکبار بعد از انجام ورزش، با سردردهای ضربان‌دار و درد در قسمت پیشانی و شقیقه مواجه شده‌ایم. این دردها دلایل متعددی دارند که برای آگاهی از آنها نیاز است مطلب زیر را بخوانید.

آفتاب‌‌نیوز :

سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند. سردردهای اولیه در اثر تنش یا کم‌خوابی ایجاد می‌شوند. سردردهای ثانویه جدی‌ترند و معمولاً بر اثر یک بیماری زمینه‌ای (مانند فشار خون بالا، عفونت، ترک اعتیاد یا سکته) ایجاد می‌شوند.

چرا بعد از ورزش دچار سردرد می‌شویم؟

1)ضعف جسمانی

وضعیت جسمی، استرس، انجام تمرینات سخت و حتی انجام اشتباه برخی حرکات ورزشی باعث ایجاد تنش جسمی و در نهایت سردرد می‌شوند. این سردردها معمولاً باعث احساس درد در دو طرف سر می‌شوند.

2)کم‌آبی بدن

کم آب شدن بدن از علل شایع سردرد است. حال این کم‌آبی می‌تواند ناشی از ورزش باشد یا به علت ننوشیدن مایعات کافی در طول روز. توجه به میزان مایعات مصرفی در طول روز برای حفظ سلامت بدن ضروری است. به مقدار آبی که در طول روز می‌نوشید توجه کنید و میزان دقیق آن را محاسبه نمایید.

3)پایین بودن قند خون

اگر در هنگام ورزش، علاوه بر سردرد، با ضعف، لرزش، سرگیجه و حتی حالت تهوع مواجه شدید، باید بدانید قند خون شما پایین است و شما برای انجام تمرینات ورزشی به سوخت و انرژی کافی نیاز دارید و ضروری است پیش از ورزش، حتماً چیزی بخورید تا انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کنید.

4)تمرینات سنگین

همانطور که اشاره شد، یکی دیگر از علل شایع ایجاد سردرد بعد از تمرین، سردردهای اولیه ناشی از فعالیت بدنی شدید است. این سردردها، ضربان‌دار و شبیه به میگرن هستند و در کل سر یا در دو طرف شقیقه احساس می‌شوند. معمولاً بین ۵ دقیقه تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامند. این سردرد معولاً شدید است و موجب استفراغ و اختلال در بینایی می‌شود. برای همین لازم است که جدی گرفته شود.

اگر سردردهای شما بیشتر از چند روز طول می‌کشند یا با تعداد حملات سردرد بیش از چند بار در ماه روبه‌رو می‌شوید، بهتر است با پزشک در میان بگذارید تا مشخص شود که سردرد شما از نوع اولیه است یا ثانویه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس