67 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش فاضلاب قرار دارند


67 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش فاضلاب قرار دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: 100 درصد شهرهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

لطیف خوش سیرت در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با فعالیت ۱۴ تصفیه خانه آب در سطح شهرهای استان، آب شرب سالم و تصفیه شده در اختیار مشترکین قرار می گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار بوده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی در ادامه در خصوص تامین آب شرب در مناطق روستایی گفت: از۲۹۰۰ روستای استان ۸۶ درصد آن تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب قرار داشته و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

خوش سیرت یادآور شد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت های دولتی و قانونی، اعتبارات خوبی برای تامین آب شرب مناطق روستایی اختصاص یافته که در اثر این توجهات، درصد بهره مندی روستاهای استان از متوسط کشوری ۳ درصد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه علی رغم کوهستانی و صعب العبور بودن برخی مناطق روستایی استان، خدمات رسانی به این مناطق با سرعت در حال انجام است، افزود: تا سال ۱۴۰۲ و طی برنامه زمان بندی شده و عقد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از محل اعتبارات محرومیت زدایی با آبرسانی به روستاهای استان، درصد بهره مندی از آب شرب به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

خوش سیرت در خصوص سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز اظهارکرد: در حال حاضر ۱۲ تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان در مدار بهره برداری قرار داشته و ۶۷ درصد جمعیت شهری از خدمات این سامانه ها برخوردار هستند.

وی گفت: در۳ روستای استان نیز شبکه و تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده و عملیات اجرایی سامانه فاضلاب در ۴روستای دیگر نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا