مراسم اعتکاف در 40 مسجد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود


مراسم اعتکاف در 40 مسجد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود 2 هزار نفر در 40 مسجد استان برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کردند که این تعداد در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا حجت ‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیگ روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری مراسم اعتکاف اظهارداشت: در ۲ سال گذشته به دلیل ویروس کرونا مراسم اعتکاف برگزار نشد اما امسال براساس مطالبات زیاد مردمی مبنی بر برگزاری این مراسم مقرر شد با رعایت دستورالعمل ها و نکات بهداشتی از سوی ستاد کرونا اعتکاف برگزار شود.

وی گفت: بازرسان ستاد کرونا در حال بررسی از مساجد و نحوه برگزاری مراسم هستند و سازمان تبلیغات کشور نیز شیوه نامه ها و دستورالعمل هایی را ابلاغ کرده که همان شیوه نامه های ستاد کرونا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: به برکت انقلاب اسلامی همه مردم با مراسم پرفیض اعتکاف آشنا شدند و طبق فرموده رهبری اعتکاف جهت گیری صحیح در نظام است که جوان ها به آن روی می آورند.

وی بیان کرد: امسال ثبت نام اعتکاف به صورت الکترونیکی انجام می شود و افراد در زمان ثبت نام باید کارت واکسن خود را در سامانه بارگذاری کنند.

حجت ‌الاسلام باقربیگ گفت: رایزنی هایی با خیرین برای تهیه اقلام خوراکی و مایحتاج این سه روز انجام شده و معتکفین باید تنها حدود ۸۰ هزارتومان پرداخت کنند.

وی افزود: مسابقه ای نیز طراحی شده که افراد می توانند عکس، دلنوشته و فیلم از مراسم اعتکاف تهیه کرده و آثار خود را تا ۱۰ اسفندماه در صفحات رسمی سازمان تبلیغات بارگذاری کرده و در این مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۱۲ مسجد در زاهدان ثبت نام اعتکاف را انجام دادند و تنها ۲۰ درصد ظرفیت مساجد باید افراد معتکف شوند.

وی اظهار داشت: طی این سه روز کرسی های تلاوت، سخنرانی و حلقه های معرفت انجام می شود و در روز سوم نیز اعمال ام‌داود برگزار خواهد شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته از مناجات خوان ها و قاریان برجسته بهره مند می شویم و افرادی که تمایل داشته باشند در این مراسم شرکت کنند می توانند در برخی از مساجد که گنجایش داشته باشند حضور یابند.

وی تاکید کرد: در شهرهای با رنگ قرمز مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس