موانع ورود آب به تالاب هامون حذف شد


موانع ورود آب به تالاب هامون حذف شد

تهران - ایرنا - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بازگشایی موانع ورودی آب به تالاب بین المللی هامون با پیگیری های محیط زیست به نتیجه رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، داود میرشکار افزود: با پیگیری های محیط زیست استان سیستان و بلوچستان و با همکاری وزارتخانه های دفاع و نیرو موانع ورود آب در مسیرهای منتهی به تالاب هامون حذف شد.

وی اظهارداشت: پس از بازدیدهای میدانی و بررسی های کارشناسی از مناطق و مسیرهای ورود آب به مجموعه تالاب های بین المللی هامون و با پیگیری های فراسازمانی پس از هماهنگی های انجام شده با استاندار سیستان و بلوچستان ورودی های آب به هامون صابوری اصلاح و موانع ورود آب در این مسیر حذف شد.

دریاچه و تالاب بین‌المللی هامون سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریاچه کاسپین و دریاچه ارومیه، هفتمین تالاب بین‌المللی جهان و یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در ایران است. دریاچه و تالاب هامون در استان سیستان و بلوچستان واقع شده‌اند. این دریاچه از سه دریاچه کوچک به نام‌های هامون پوزک، هامون صابری و هامون هلمند(هیرمند) تشکیل شده و هامون گود زره هم کمی دورتر از این سه قرار گرفته‌ است. این دریاچه‌ها در زمان فراوانی آب به هم می‌پیوندند و دریاچه مشترک هامون، میان افغانستان و ایران را تشکیل می‌دهند.

از سال‌های پایانی دهه ۱۳۷۰ و هم‌زمان با کاهش بارش‌ها و خشکسالی، میزان ورودی آب رودخانه هیرمند به دریاچه هامون مرتباً کاهش یافته است و خشکی این تالاب مهم را تهدید می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان