زعفران اصل را گران نخرید


زعفران اصل را گران نخرید

زعفران که به طلای سرخ مشهوراست یکی از گران‌ترین، خاص‌ترین و با ارزش‌ترین ادویه جهان به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هفت مغز، زعفران علاوه براینکه مزه فوق العاده ای دارد و باعث خوش رنگ شدن و طلایی شدن غذا می شود، خواص شگفت انگیز دیگری مانند: از بین بردن دردهای دوران قاعدگی، بهتر کردن حالت روحی، بهبود حافظه و تقویت قدرت جنسی می باشد.

زعفران انواع مختلفی دارد که شما باید زمان خرید زعفران با آن ها آشنا باشید و هر کدام که برای شما مقرون به صرفه بود آن را خریداری کنید.

· زعفران نگین: برای این نوع زعفران درهنگام پاک کردن و به دست آوردن زعفران اصل و خالص زمان زیادی گذاشته می شود تا قسمت انتهای پرچم که به کلاله سه شاخه ختم می شود دقیقا از قسمت سه شاخه شدن برش بخورد.

· زعفران شبه نگین: اگر ما در هنگام پاک کردن زعفران نگین، دقت کافی و لازم را نداشته باشیم و برش ها یکسان نباشد، زعفرانی که به دست می آید را زعفران شبه نگین می گویند.

· زعفران سرگل: این نوع زعفران بهترین نوع کاربردی زعفران است چون قسمت های کلاله و خامه زعفران که به رنگ قرمز می باشد و بهترین و بالاترین خلوص را دارد از قسمت های بی ارزش که هیچ گونه ارزشی ندارد جدا می شوند.

· زعفران دخترپیچ: این نوع زعفران به دلیل خلوص کمتری که دارد زیاد کاربردی ندارد و تقریبا زعفران دخترپیچ منسوخ شده است.

از میان تمام زعفران های گفته شده، زعفران سرگل بهترین نوع زعفران می باشد زیرا ناخالصی ندارد و از لحاظ قیمت خیلی مناسب است.

اگر قصد خرید اینترنتی زعفران اصل از 7maghz.com را دارید؛ می توانید با بهترین قیمت، زعفران مشهد درجه یک و مرغوب برند های سحرخیز و مصطفوی را به صورت عمده و یا تکی را آنلاین سفارش دهید.

بنا به اعلام 7maghz، زعفران یا همان طلای سرخ، ادویه ای خوش رنگ، خوش طعم و با ارزشی است که در صنایع مختلفی از آن استفاده می‌شود. خراسان رضوی، یکی از شهرهایی است که مرکز فروش عمده زعفران مشهد می باشد. همچنین با خرید زعفران صادراتی می توانید کیفیت و مرغوبیت این محصول را از نزدیک مشاهده کنید. فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز، یکی از معتبرترین مراکز برای خرید و قیمت زعفران سحرخیز فله می باشد و کاربران می توانند پس از مشاهده قیمت زعفران کیلویی، مثقالی و بسته بندی این محصول ارزشمند را سفارش دهند و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند.

شاید شما در هنگام خرید اینترنتی زعفران با خود بگوید چرا این ادویه گران است؟

گران بودن قیمت زعفران عوامل مختلفی دارد که ما در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم: کشت زعفران در ایران به مقدار زیادی انجام می شود اما این بدین معنا نیست که فقط زعفران در ایران کشت می شود. ایران به دلیل داشتن عواملی نظیرداشتن خاک حاصلخیز، داشتن آب و هوای مناسب و نیروی انسانی کاربلد جز کشورهایی است که بیشترین تولید زعفران را دارد.

زعفران اصل چه طعمی دارد؟ طعم زعفران اصل را می توان یک راز در نظر گرفت زیرا هر شخصی تجربه متفاوتی نسبت به شخص دیگر از مزه زعفران دارد، اما طعم اصلی زعفران به دلیل وجود پیکرو کروسین موجود در زعفران تلخ است، این را باید در نظر داشته باشید که مزه زعفران اصل با زعفران تقلبی تفاوت زیادی دارد و شما نباید گول افراد سوجو را بخورید و زعفران تقلبی را به جای زعفران اصل بخرید؛ ما در ادامه می خواهیم به روش های شناسایی زعفران تقلبی بپردازیم: یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص زعفران اصل از روی سرشاخه کلاله زعفران می باشد چرا که سرشاخه های کلاله زعفران سه شاخه است و قسمت بالایی آن شیپوری بوده و هر چقدر به پایین تر نزدیک می شویم باریک تر می شود.

همچنین روش هایی دیگر نظیر قرار دادن چند تا پَر زعفران روی شعله گاز است که در این شرایط باید رنگ زعفران به نارنجی یا بنفش تغییر کند و روش دیگر، قرار دادن زعفران بین کاغذ کاهی و فشار دادن زعفران بین کاغذ است اگر لکه چربی زعفران روی کاغذ نماند آن زعفران اصل است و در غیر این صورت به احتمال بالایی آن زعفران تقلبی می باشد.

حال شاید با خود بپرسید زعفران اصل چه ویژگی هایی دارد؟ زعفران اصل ویژگی هایی نظیر رنگ رعفران، طعم زعفران، بوی زعفران و نوع زعفران دارد. ما می خواهیم برای شما هر یک از این ویژگی هارا بهتر توضیح دهیم:

· طعم زعفران: طعم زعفران اصل تلخ می باشد.

· رنگ زعفران: رنگ زعفران اصل مات است و هیچ درخششی ندارد.

· بوی زعفران: زعفران اصل بویی تند و تیزی دارد و کمی بوی شیرینی می دهد.

یکی از نکات مهم در هنگام خرید اینترنتی زعفران، قیمت تمام شده آن برای مشتری می باشد که به دلیل عواملی که در ابتدا نام بردیم گران است. زمانی که زعفران، را با قیمت ارزان و پایین خریداری می کنید نباید انتظار کیفیت عالی و خوبی از آن زعفران داشته باشید، چه بسا باید این را در نظر داشته باشید که با قیمت ارزان و پایین تر زعفران تقلبی را به شما ندهند. پس شما برای خرید زعفران اصل باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و بدانید اجناس خوب هیچ گاه ارزان نیستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...