معاون فرماندار اهواز:تعطیلی مشاغل در پیک جدید بیماری مطرح نیست


معاون فرماندار اهواز:تعطیلی مشاغل در پیک جدید بیماری مطرح نیست

اهواز - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز با اشاره به تشدید نظارت بر اصناف گفت: اگرچه شهر اهواز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اما مثل گذشته بحث تعطیلی مشاغل مطرح نیست.

به گزارش ایرنا سید مجید صالحی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در محل فرمانداری اهواز، بر تداوم واکسیناسیون در این شهرستان تاکید کرد و افزود: روند واکسیناسیون در اهواز تا حدودی کُند شده است به همین دلیل از تمام رسانه‌ها درخواست داریم که اهمیت واکسیناسیون را برای مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون تزریق سه دُز واکسن است افزود: برخی تصور می‌کنند سویه اُمیکرون خفیف تر از سوش های قبلی بوده، در صورتی که اکنون آمار مرگ و میر در کشور بالا رفته است. اُمیکرون قدرت سرایت پذیری بالایی داشته و به ویژه در کودکان بسیار شیوع دارد همچنین برای افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای مشکل ساز شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در خصوص برگزاری آیین اعتکاف نیز گفت: سازمان تبلیغات اسلامی متولی این کار بوده و باید با نظارت و هماهنگی مراکز بهداشت، مساجدی را برای برگزاری این آیین مشخص کند که از سیستم تهویه برخوردار بوده، و سقف بالای ۶ متر داشته باشند. همچنین شرکت نکردن افراد بالای ۶۰ سال، و ارایه کارت واکسیناسیون و تست منفی شرط حضور در آیین اعتکاف است.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، فعالیت مراکز آموزشی همچون مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اهواز در هفته جاری غیرحضوری خواهد بود.

صالحی گفت: هم اکنون هشت گروه متشکل از نماینده اداره صمت، فرماندهی انتظامی، فرمانداری، اتاق اصناف و بهداشت، کار نظارت بر اصناف، ادارات و بانک ها را برعهده دارند.

وی افزود: از این پس بازرسی‌های فرمانداری فعال تر خواهد شد و نظارت بیشتری بر ادارات خواهیم داشت. ادارات و بانک ها محل حضور و مراجعه افراد هستند لذا بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌ها باید به خوبی در این اماکن انجام شود در غیر این صورت ابتدا به آنها تذکر داده می‌شود و سپس برخورد قانونی خواهیم کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: طبق تعهدات باید ۴۳ خودرو را در اختیار طرح قرار دهیم اما هم اکنون ۳۱ دستگاه خودرو به این طرح اختصاص داده شده است که از ادارات انتظار داریم در این موضوع به ما کمک کنند.

وی افزود: واحدهای سیار واکسیناسیون باید در مناطق با پوشش پایین‌تر فعال شوند. همچنین ارایه خدمات در ادارات منوط به ارایه کارت واکسن است.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون کرونا در اهواز گفت: در صورت افزایش شاخص واکسیناسیون به بالای ۸۰ درصد، بیماری زودتر کنترل می‌شود.

دکتر شایسته شمی پور بیان کرد: برگزاری آیین اعتکاف تنها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقدور است.

وی گفت: مناسبت‌های پیش رو باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود تا بتوانیم پیش از ایام عید نوروز، بیماری را مهار کنیم.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان از جمله اهواز در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه