سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین: اومیکرون در همه سنین مشاهده شده است


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین: اومیکرون در همه سنین مشاهده شده است

قزوین-ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در تمام سنین مشاهده شده اما بیشترین مواردی که که منجر به بستری بیمار می شود، در افرادی است که واکسن تزریق نکرده‌اند و یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالله دیدبان روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد با اشاره به روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در این استان، گفت: در حال حاضر آمار بیماران بستری شده کرونایی در استان از مرز ۳۶۲ بیمار عبور کرد

در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان قزوین شناسایی شدند و همچنین 104 بیمار در بیمارستان ها بستری شدند.

این مسوول تصریح کرد: هم اکنون ۱۵بیمار با علائم حاد تنفسی هم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و در این مدت متاسفانه پنج نفر از شهروندان فوت کردند.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱۴ بیمار کرونایی نیز پس از بهبودی از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

دیدبان با اشاره به روند رو به گسترش سویه اُمیکرون بیماری کرونا در سطح کشور و قرار گرفتن در پیک ششم کرونا، اظهار داشت: در چنین شرایطی انتظار داریم با همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از آسیب ها و مخاطرات این پیک کاسته و تلاش کنیم با سرعت کمتری به اوج این پیک برسیم.

این مسوول تاکید کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته، تعداد مبتلایان به سویه اُمیکرون ویروس کرونا، به شدت در حال افزایش است و تخت های بیمارستانی استان قزوین، در حال پُر شدن هستند.

دیدبان با اشاره به میزان واکسیناسیون در کاهش روند بیماری افزود: در حال حاضر ۹۵.۵۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول واکسن، ۸۶.۸۴ درصد نوبت دوم و ۳۴.۴۰ درصد این گروه سنی هر سه نوبت واکسن خود را تزریق کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تزریق نوبت سوم واکسن در کاهش ابتلا به اُمیکرون و کم شد شدت بیماری بسیار موثر است، افزوذ: از تمام هم استانی‌هایی که مشمول واکسن هستند درخواست داریم در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمام شهرستان های استان به جز آوج در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و مردم باید بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!