ثبت نام قریب به 2 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف/ استفاده از 20 درصد ظرفیت مساجد استان


ثبت نام قریب به 2 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف/
استفاده از 20 درصد ظرفیت مساجد استان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 40 مسجد در اجرای مراسم اعتکاف در سطح استان دخیل بوده که 12 مسجد در مرکز استان پیش بینی شده، هم اینک قریب به 2 هزار نفر برای شرکت در این مراسم نام نویسی کرده و آمار نهایی طی یوم جاری به تفکیک زن و مرد اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا- حجت‌الاسلام والمسلمین منصور باقر بیک، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اعتکاف یک مراسم معنوی جامع و کامل است، افزود: در برگزاری این مراسم معنوی متناسب با شرایط کرونایی، شرایط لازم در برگزاری مراسمات فراهم شده و احتیاط لازم در راستای حفظ سلامتی معتکفین انجام می شود.

باقر بیک با اشاره به این نکته که از ۲۰ درصد ظرفیت مساجد برای اعتکاف استفاده خواهد شد، گفت: ارائه تست منفی کرونا در هنگام ثبت‌نام، الزامی است و داوطلبان باید مدارک تست کرونا و کارت تزریق واکسن را برای حضور در اعتکاف ارائه کنند.

وی افزود: قبل از انقلاب یک مسجد در قم یا مشهد نهایتا اقدام به برگزاری این مراسم معنوی می کرد اما با پیروزی انقلاب شاهد گسترش این مراسم انسان ساز بودیم، به گونه ای که می توان اعتکاف را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

این مسئول با اشاره به تعطیلی دوساله مراسم معنوی اعتکاف به علت شیوع ویروس منحوس کرونا، ادامه داد: باید زیستن در کنار این بیماری را آموخت، امسال با توجه به درخواست و مطالبه مردمی مُسر به برگزاری این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شدیم تا از این فرصت مغتنم بهترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک، اظهار کرد: رعایت فاصله فیزیکی به اندازه یک و نیم متر و استفاده از وسایل شخصی نیز الزامی است.

باقر بیک تبریزی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات انجام شده در دهه فجر اشاره کرد و گفت: برنامه ها با شور و اشتیاق فراوانی برگزار شد که اجرای طرح "پویش پرچم" همزمان با سراسر کشور در استان و توزیع 500 پرچم و اجرای سرود افتخار در پارک هاف مساجد و گلزار شهدا از جمله برنامه های اجرا شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی