تبیین و روشنگری مجاهدت شهیدان برای نسل امروز ضروری است


تبیین و روشنگری مجاهدت شهیدان برای نسل امروز ضروری است

تهران- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران، تبیین و روشنگری ایثار شهدا و جانبازان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را یک ضرورت واجب برای نسل امروز و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برشمرد.

به گزارش ایرنا، عبدالله مرتضوی روز یکشنبه در یازدهمین نشست شورای معاونان بنیاد شهرستان‌های استان تهران که با حضور معاونان ستادی و رؤسای ادارات نظارتی در سالن شهدای ترور برگزار شد، گفت: کار ارزشمندی که توسط ملت ایران در دوران ستمشاهی و پس از آن در جنگ هشت ساله اتفاق افتاد، صحنه‌های کم‌نظیری از رشادت‌ها و ایثار رزمندگان و مبارزان علیه ظلم به‌نمایش گذاشت، این‌ها باید برای نسل امروز تبیین و این رسالت مهم به‌عنوان یک جهاد فرهنگی و در امتداد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری شود.

وی افزود: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تجربه‌های زیادی در سنگر دفاع و صیانت از ارزش های انقلاب دارند که باید در جهاد تبیین به ویژه روشنگری برای نسل جوان پیشگام و پیشرو باشند.

مرتضوی با اشاره به‌ اینکه جبهه مقاومت و ادبیات مبارزه با دشمنان اسلام با شهادت سردار سلیمانی به‌عنوان یک مکتب ماندگار مبارزه با ظلم در عرصه بین‌المللی قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز دستاوردی که رزمندگان جبهه مقاومت در راستای نابودی تروریست و دشمنان اسلام در منطقه خاورمیانه بدست آوردند بر هیچکس پوشیده نیست و این امر نتیجه تبیین ایثار شهدای جبهه مقاومت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران با بیان اینکه ۲۲ اسفند به‌نام روز بزرگداشت شهدا نام گرفته، اذعان داشت:۴۷ برنامه شاخص‌فرهنگی در هفته بزرگداشت شهدا برنامه‌ریزی شده که با همکاری سایر نهادها در ۱۵ شهرستان استان تهران اجرایی می‌شود.

مرتضوی همچنین از نشست هم‌اندیشی ائمه‌جمعه شهرستان‌های استان تهران به میزبانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و در آستانه روز بزرگداشت شهیدان خبر داد و گفت: به‌ منظور ایجاد هم‌افزایی و تقویت رسالت بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران، نخستین نشست تخصصی ائمه جمعه با بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در اسفندماه و با حضور امامان جمعه و مهمانان و مقامات استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان‌اینکه همه ما مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم، بر اهمیت نشر و ترویج دستاوردهای شهدا و ایثارگران در فضای عمومی جامعه تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا