علت بیشتر ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی‌اند


علت بیشتر ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی‌اند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان گفت: علت بیشتر تخلفات، انحرافات و ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی‌اند.

به گزارش ایسنا، بهمن شهریاری امروز در نشست خبری با بیان این که همه دستگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ملزم به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکرند اظهار کرد: ۳۳ دستگاه ماموریت امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دارند و مصوبات شورای فرهنگی در ۴۲۷ جلسه ماموریت تمام دستگاه‌ها را ابلاغ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشتر مسؤولان به دلیل بی‌توجهی به مسایل شرعی و قانونی حتی از مسؤولیت خود اطلاع ندارد.

شهریاری گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر حکم شرعی و مجوز از مجلس شورای اسلامی داریم و در ۱۶ عرصه مختلف از قبیل حجاب و عفاف، زیست محیطی، اداری و... است که همه زیر نظر ولی فقیه هستند.

او بیان کرد: ما به مردم در هر یک از این عرصه‌ها آموزش خصوصی خواهیم داد تا بعد از اتمام دوره آمر به معروف و ناهی از منکر متخصص در کار خود شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان یادآوری کرد: انقلاب شریعت و رسالت مردمی است و احیای فرایض الهی در وهله اول منوط به همکاری مردم و بعد از آن رسانه است و عامل مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر است چراکه می‌تواند هر شهروند را از باید و نبایدهای رفتاری خود آگاه کند تا بدین وسیله مصوبات ستاد برای تمام دستگاه ها لازم‌الاجرا و قانونی شود.

شهریاری اظهار کرد: ما برنامه‌ای برای مردم ایجاد کردیم که هر شهروند بتواند خود ضابط قضایی شود و بدین ترتیب با هر کسی که اراده کند انقلاب و ارزش‌های آن را از بین ببرد برخورد کند.

وی ادامه داد: متأسفانه در استان خوزستان برای تشکیل شورای امر به معروف توفیق چندانی تا به حال نداشته‌ایم اما مسیری طولانی در پیش داریم و امید است بهترین برنامه‌ها در آینده اجرا شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟