رفع ابهامات معاملات زغالسنگ در بورس انرژی ایران


رفع ابهامات معاملات زغالسنگ در بورس انرژی ایران

براساس تفاهمنامه انجام شده میان انجمن زغال سنگ ایران و بورس انرژی ایرادات عرضه زغال سنگ در بورس انرژی رفع شد.

رفع ابهامات معاملات زغالسنگ در بورس انرژی ایران

به گزارش راهبرد معاصر براساس این تفاهم نامه اعلام شده که زغالسنگ خام کک شو عموماً بصورت منطقه ای تولید و به زغال شویی همان منطقه جهت شست و شو تحویل می شود و نیز عموم شرکتها و تولید کنندگان بزرگ خود چرخه زغال شویی را نیز دارا میباشند عملا معاملات آن به شکل بورسی ممکن نبوده و تنها باعث بوجود آمدن مشکل عملیاتی برای معادن کوچک خصوصی خواهد شد، عرضه این محصول در بورس انرژی ایران برای فعالین اختیاری خواهد بود.

علاوه بر این باتوجه به پراکندگی تولید زغالسنگ حرارتی براساس نظر کارشناسی انجمن زغالسنگ ایران عرضه این محصول در بورس انرژی ایران برای فعالین اختیاری خواهد بود.

همچنین باتوجه به تاکید بورس انرژی و انجمن زغالسنگ مبنی بر لزوم عرضه منظم، مستمر و ساختاریافته کنسانتره زغالسنگ و لزوم پذیرش فعالین این حوزه مقرر شد به وزارت صمت پیشنهاد گردد الزام ابلاغیه فوق برای آن دسته از تولیدکنندگانی که کالاهای خودرا نزد بورس پذیرش نکرده اند به تاریخ 01/02/1401 منتقل شود.

البته کلیه فعالینی که تاکنون اقدام به پذیرش کالای خود نزد بورس نکرده اند موظف خواهند بود با همکاری انجمن زغالسنگ و بورس انرژی حداکثر تا تاریخ 18/12/1400 نسبت به تکمیل مدارک و درخواست پذیرش اقدام نمایند و بورس انرژی نیز حداکثر تاپایان سال جاری نسبت به پذیرش درخواستهای تکمیل شده مذکور اقدام خواهد کرد./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند