احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین تا 150 هزار دلار


بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین در درازمدت به 150 هزار دلار برسد. بزرگ‌ترین چالش در این مسیر، نوساناتی خواهد بود که این رمزارز با آن مواجه می‌شود.

سال گذشته جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین در درازمدت به ۱۴۶ هزار دلار برسد. اما اکنون برآورد خود را بالاتر آورده و به ۱۵۰ هزار دلار رسانده‌ است.

البته قیمت عادلانه (Fair Value) برای بیت‌کوین از نگاه این بانک سرمایه‌گذاری، ۳۸ هزار دلار است. در سال گذشته پیش‌بینی شده بود که قیمت عادلانه آن ۳۵ هزار دلار باشد. به این ترتیب پیش‌بینی جی‌پی‌مورگان درباره این رمزارز، خوشبینانه‌تر شده‌ است. این قیمت براساس نوسانات در برابر طلا، محاسبه شده‌است.

قیمت بیت‌کوین در عصر روز شنبه، ۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار بود، این رمزارز اخیرا نوسانات شدیدی را در بازار تجربه کرده‌است.

برخی از تحلیل‌گران و پژوهشگران هم در جی‌پی‌مورگان گفته‌اند امسال قیمت بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار یا کمی بیشتر می‌رسد. با این حال مدیرعامل جی‌پی‌مورگان به سرمایه‌گذاران درباره سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هشدار داده‌است.

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان سال گذشته در ماه اکتبر، خطاب به سرمایه‌گذاران گفت این کالا به خودیِ خود هیچ ارزشی ندارد و سرمایه‌گذاران برای اینکه سرمایه خود را روانه آن کنند باید دقت بیشتری داشته باشند چرا که داراییِ پرخطری محسوب می‌شود.

روزهای آرام بیت کوین

به نظر می رسد، بیت کوین پس از فراز و نشیب هایی که هفته های گذشته تجربه کرد فعلا در وضعیت آرامی قرار دارد. نکته جالب اینکه بیت کوین در معالات امروز هنوز از کانال ۴۲ هزار دلاری خارج نشده است و به تمامی در همین کانال نوسان کرده است. قیمت پرطرفدارترین رمزارز جهان از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود ۶ درصد کاهش پیدا کرده است. البته روند قیمتی بیت کوین در سال جاری دو اپیزود متفاوت داشته است، ماه ژانویه با افت قیمتی ۱۶ درصدی و فوریه با رشد ۱۰ درصدی.

منبع: اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق