در تجارت ایران و عمان چه می‌گذرد؟


در تجارت ایران و عمان چه می‌گذرد؟

طبق اعلام گمرک ایران، تجارت کشورمان با عمان در سال جاری با رشد 37 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش مشرق، لطیفی-سخنگوی گمرک ایران- جریان تجارت خارجی ایران و عمان در ۱۰ ماهه امسال را تشریح کرد و گفت که روابط تجاری طرفین در سال های اخیر همواره رو به بهبود بوده است.

بر اساس این گزارش ایران با صادرات بیش از یک میلیون و ۷۵۰هزار تن کالا به ارزش ۵۶۳میلیون و ۶۷۰هزار دلار، ۲۰درصد در وزن و ۷۳درصد در ارزش کالاهای صادره به عمان نسبت به ۱۰ماهه سال گذشته رشد داشته است.

همچنبن کل تجارت ۱۰ ماهه ایران با کشور عمان دو میلیون و ۶۰۷هزار و ۶۱۴تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶میلیون و ۱۹۶هزار و ۳۲۶دلار بوده است که از لحاظ ارزش کالاهای تبادل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳درصد رشد داشته است.

در خصوص واردات از عمان نیز بیش از ۸۵۶هزار و ۸۹۸تن کالا به ارزش ۴۵۲ میلیون و ۵۲۶هزار و ۳۸۸دلار از ابتدای سال تا ابتدای بهمن ماه از کشور عمان واردات داشتیم که از لحاظ ارزش ۱۸درصد افزایش داشته است.

همچنین ۶۱۸ هزار و ۸۰۱ تن از کالاهای وارداتی از عمان به ارزش ۲۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۶۳ دلار، محصولات کشاورزی و غذایی هستند که ۷۲ درصد وزن و ۵۴درصد ارزش کالاهای وارداتی از این کشور را به خود اختصاص داده است.

عمان در ۱۰ ماهه امسال با رشد دو پله ای، در رتبه دهم مقاصد صادراتی ایران، بعد از چین، عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، هند، پاکستان، اندونزی و تایلند قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک