تشکیل دبیرخانه هفته بزرگداشت نظامی گنجوی در لرستان


تشکیل دبیرخانه هفته بزرگداشت نظامی گنجوی در لرستان

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته بزرگداشت نظامی گنجوی به‌صورت همزمان از 15 تا 21 اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رضا نیازی در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته بزرگداشت نظامی گنجوی که امروز ۲۴ بهمن‌ماه برگزار شد، با تأکید بر عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن بزرگداشت حکیم نظامی، اظهار کرد: این شاعر پارسی‌گوی یکی از مفاخر و بزرگان ایران‌زمین است و این بزرگداشت در بیان بخشی از هویت فرهنگی ما نقش مؤثری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همراهی و مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و صداوسیمای مرکز لرستان در معرفی این حکیم بسیار مؤثر است و با برنامه‌های مختلف خود می‌توانند گام‌های بلندی در راستای معرفی این شاعر بزرگ در استان بردارند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع باید عمومی‌تر شود و در جامعه نمود بیشتری داشته باشد تا شعر و اندیشه‌های نظامی گنجوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نیازی با تأکید بر اینکه بخش‌های مختلف ستاد بزرگداشت حکیم نظامی برنامه‌های خود را به دبیرخانه این ستاد اعلام کنند اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود استان همچون نظامی‌خوانی، نقد و بررسی کتاب‌ها منتشر شده در خصوص این شاعر بزرگ، معرفی تازه‌های نشر و برگزاری نشست‌های تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان خواهد بود.

وی بر شناسایی و معرفی نظامی‌پژوهان لرستانی تأکید کرد و افزود: مطبوعات و رسانه‌ها در این حوزه می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست اعضای حاضر نظرات و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های ارائه داده و در پایان سیدمصطفی جهانبخت از کارکنان اداره‌کل به‌عنوان مسئول دبیرخانه ستاد استانی بزرگداشت انتخاب شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی