احتمال پیگیری لیگ بسکتبال از 12 اسفندماه


احتمال پیگیری لیگ بسکتبال از 12 اسفندماه

تهران- ایرنا- رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال گفت: با توجه به شرایطی که برای لیگ برتر رقم خورد، پیشنهاد داده‌ایم مسابقات از 12 اسفندماه آغاز شود اما این مساله هنوز نهایی نشده و باید در نشستی که داریم مورد تایید قرار بگیرد.

فرهاد زحمتکش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونایی که در لیگ برتر بسکتبال به وجود آمد و با هدف سلامتی بازیکنان و همچنین تیم ملی در پنجره جام جهانی،‌ لیگ را تعطیل کردیم تا جلوی پیشرفت این ویروس را بگیریم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که مساله جدی رخ نداد و تیم ملی در شرایط خوبی کار خود را ادامه می دهد. با توجه به شرایطی که داریم به تیم ها و باشگاه ها پیشنهاد داده‌ایم که رقابت های لیگ برتر بسکتبال از نیمه اسفندماه دنبال شود اما هنوز این تاریخ قطعی نیست و باید در نشستی که فردا در محل فدراسیون داریم در خصوص آن جمع بندی و در نهایت تصمیم نهایی گرفته شود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال یادآور شد:‌ البته به تیم ها و باشگاه ها پروتکل های بهداشتی را ارائه کرده‌ایم تا مشکلی در روند بازی ها رخ ندهد اما هدف همه ما رشد و اعتلای ورزش بسکتبال است و امیدواریم هم تیم ملی و هم تیم های باشگاهی در شرایط خوبی به کار خود ادامه دهند.

زحمتکش در مورد حاشیه هایی که در رقابت های لیگ یک و در بازی تیم های رعدپدافند خوزستان و لئونارد شاهین‌شهر از گروه جنوب این مسابقات رخ داد،‌ تاکید کرد: بدون شک طبق قانون و براساس آئین نامه موجود با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم بی اخلاقی در ورزش بسکتبال شکل گیرد. براساس تبصره دوم ماده ۸۸ آیین‌نامه برگزاری مسابقات متمرکز به ویژه در ایام کرونا اگر مشکلی رخ بدهد ابتدا نظر گروه کمیته فنی و انضباطی را ملاک قرار می‌دهیم تا درباره مسائل رخ داده تصمیم گرفته و فرد یا افراد خاطی را جریمه کنیم.

وی تاکید کرد: آنها پس از تصمیم‌گیری، نظر خود را به کمیته مسابقات اعلام کرده تا ما هم با ارسال نامه‌ای به کمیته انضباطی فدراسیون، موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و پس از بررسی همه جانبه،‌ تصمیم خواهیم گرفت.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در مورد این که چه اقدامی تاکنون صورت گرفته،‌ گفت: کمیته فنی انضباطی در محل تشکیل شده و در این خصوص تصمیم هایی هم گرفته شده است. این تصمیم به کمیته مسابقات فدراسیون ارسال شده و ما هم آن را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده ایم.

در جریان دیدار دو تیم رعدپدافند خوزستان و لئونارد شاهین‌شهر،‌ یکی از بازیکنان شاهین‌شهر در اعتراض به نحوه قضاوت داور به سمت او رفته و پس از ایجاد حاشیه با وی برخورد فیزیکی هم داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا