کانادا نظامیانش را از اوکراین خارج کرد


کانادا نظامیانش را از اوکراین خارج کرد

وزیر دفاع کانادا خبر داد که نظامیان این کشور از اوکراین خارج شده‌ و در بخش‌های دیگری از اروپا مستقر شده‌اند.

به گزارش فارس، «آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا روز یکشنبه خبر داد که این کشور نظامیانش را از اوکراین خارج کرده است.

بر اساس اعلام وزیر دفاع کانادا، نظامیان کانادایی به دلیل تشدید تنش‌ها در اوکراین، به پایگاه‌های دیگر در اروپا منتقل شده‌اند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز عصر امروز در سخنانی گفت استقرار ۱۳۰ هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین نشان می‌دهد که مسکو ممکن است «هر زمانی حمله خود را شروع کند» و چنین حمله‌ای «به احتمال بسیار زیاد» رخ خواهد داد.

وزیر دفاع انگلیس درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «ممکن است او تانک‌هایش را خاموش کند و همه ما به خانه‌هایمان برگردیم اما در برخی کشورهای غربی گویی بوی [توافق] مونیخ به هوا برخاسته است».

اسکای نیوز نوشت، احتمالاً اشاره والاس به توافقی است که به آلمان اجازه داد منطقه «سودِتِنلند» در غرب چکسلواکی را در سال ۱۹۳۸ به خاک خود الحاق کند اما این کار مانع از به راه افتادن جنگ جهانی دوم نشد.

رئیس جمهور اوکراین چندی پیش در نشستی خبری اعلام کرد استقرار نیروهای روس در مرزهای کشورش اتفاق جدیدی نیست و سال گذشته هم اتفاق افتاد اما غربی‌ها در آن زمان سروصدایی به پا نکردند.

با این حال از دو ماه قبل رسانه‌ها و مقامات غربی مدعی شدند انتقال شمار بالایی از نیروهای روس به مرز با اوکراین می‌تواند نشانه آماده شدن روسیه برای حمله به این کشور باشد.

با این حال «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، داستان‌سرایی درباره تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین که بسیاری از رسانه‌ها در حال انتشار آن هستند، از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.

زاخاروا شامگاه شنبه طی مصاحبه‌ای اینترنتی توضیح داد: «من می‌توانم بگویم که حمایت رسانه‌ای بی‌سابقه است، زیرا همه منابع غربی سعی می‌کنند که خود را مستقل نشان دهند، اما اکنون منحصراً در خدمت این داستان سفارش‌شده از واشنگتن هستند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد