گنج عظیم کشتی افسانه ای به زودی به سطح آب می‌آید


گنج عظیم کشتی افسانه ای به زودی به سطح آب می‌آید

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) از سال 2015 بر سر تصاحب گنج عظیم کشتی افسانه ای کلمبیایی میان چند کشور اختلاف بود، اما ظاهرا این اختلافات به نفع کلمبیا تمام شده است. گنج‌های افسانه‌ای کشتی‌های قدیمی برای هر کسی می‌تواند جذاب باشد. طلا و جواهرات قیمتی و هر آنچه در فیلم و سریال‌ها دیده‌ایم می‌تواند جنبه واقعیت نیز داشته باشد.... نوشته گنج عظیم...

از سال 2015 بر سر تصاحب گنج عظیم کشتی افسانه ای کلمبیایی میان چند کشور اختلاف بود، اما ظاهرا این اختلافات به نفع کلمبیا تمام شده است.

گنج‌های افسانه‌ای کشتی‌های قدیمی برای هر کسی می‌تواند جذاب باشد. طلا و جواهرات قیمتی و هر آنچه در فیلم و سریال‌ها دیده‌ایم می‌تواند جنبه واقعیت نیز داشته باشد. یکی از همین گنجینه‌های افسانه‌ای را دولت کلمبیا ردیابی کرده و ظاهرا چیزی تا بهره‌برداری از آن نمانده است.

گنج عظیم کشتی افسانه ای برای کلمبیا است

روز پنجشنبه دهم فوریه 2022 بود که دولت کلمبیا اعلام کرد تنها یک قدم دیگر تا تصاحب اموال کشتی سن خوزه مانده و به زودی محموله عظیم و گران بهای آن را به خشکی منتقل خواهد کرد. به گفته مقامات کلمبیایی این کشتی محموله‌ای به ارزش 200 تن طلا، زمرد و دیگر جواهرات قیمتی دارد.

گنج عظیم کشتی افسانه ای به زودی به سطح آب می‌آیدگنج عظیم کشتی افسانه ای به زودی به سطح آب می‌آید

از سال 2015 میلادی کلمبیا بر سر این که محموله کشف شده این کشتی متعلق به کیست، دعوا دارد و مالکیت آن بین چندین کشور مورد اختلاف بوده است. ماجرای این کشتی بر می‌گردد به زمانی که کلمبیا یکی از مستعمره‌های اسپانیا بود. در سال 1708 میلادی، این کشتی توسط ارتش بریتانیا غرق شد.

غرق شدن کشتی مصادف با زمانی بود که کلمبیا تحت سیطره دولت اسپانیا می‌زیست. جالب اینجاست که در همان زمان محموله ارزشمند و نفیس این کشتی برای ارسال به مقصد، از کشورهایی همچون آمریکای لاتین، بولیوی و پرو عبور کرده بود و پس از آن به بندر کارتاخنای کلمبیا روانه شده و بعد از آن هم کشتی مذکور به سمت اروپا حرکت کرده بود.

اکنون تمامی این دولت‌ها مدعی مالکیت این گنج بزرگ و ارزشمند هستند و به همین خاطر هر یک دعوای حقوقی برای تصاحب آن مطرح کرده است. تخمین زده شده که این محموله ارزشی حدود 17 میلیارد دلار دارد. ادعای کشورهای درگیر در این دعوا نیز جالب است. مثلا مادرید اسپانیا معتقد است که این محموله جزو دارایی اسپانیا است و بومیان بولیوی نیز بر این باورند که تمامی این گنج دسترنج نیاکان آنها است که در معادن کار می‌کرده‌اند.

گنج عظیم کشتی افسانه ای به زودی به سطح آب می‌آیدگنج عظیم کشتی افسانه ای به زودی به سطح آب می‌آید

اکنون به نظر می‌رسد دولت کلمبیا در آستانه موفقیت است و به همین خاطر طبق دستورالعملی که روز پنجشنبه توسط دفتر ریاست جمهوری این کشور منتشر شده، شرکت‌های علاقه‌مند به انتقال این محموله از کف دریا به خشکی باید با دولت بوگوتا قرارداد ببندند.

بر اساس آنچه تخمین زده شده این محموله ارزشمند شامل تقریبا 200 تن طلا، نقره، زمرد و جواهرات است و قرار است با هزینه عملیاتی 70 میلیون دلار از عمق 600 تا 1000 متری به خشکی انتقال داده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز